Gå til innhold

83 åring SLAPP fengsel etter å ha kjørt med promille på 1,7. pga sin alder

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

Nå er det vel ikke akkurat politiet som feilprioriterer her med betinget fengsel, det er heller majoriteten av innleggskrivere her...

 

 

Eirik

 

Vel Eirik, du mener det at det da er greit at han får mildere straff enn oss andre bare fordi han er gammel da? det du sier?

 

For å ta et annet eksempel da... (som forøvrig ikke har noe som helst voksent i seg av meg å bruke) men si at NOKAS ble rana av et ranslag på 85 og oppover, er det da greit at de slipper fengsel fordi de er så gamle ? Eller skulle de fått bot og fått beskjed om å ikke rane noen på 3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vel Eirik, du mener det at det da er greit at han får mildere straff enn oss andre bare fordi han er gammel da? det du sier?

 

For å ta et annet eksempel da... (som forøvrig ikke har noe som helst voksent i seg av meg å bruke) men si at NOKAS ble rana av et ranslag på 85 og oppover, er det da greit at de slipper fengsel fordi de er så gamle ? Eller skulle de fått bot og fått beskjed om å ikke rane noen på 3 år?

 

hehe 85år, da måtte det ha vært "gutta på skauen" som kunne fått til noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe 85år, da måtte det ha vært "gutta på skauen" som kunne fått til noe sånt :)
Skal ikke kimse av gamlekara... tøffeste menn i Norge de. :) Skal litt vilje og mot til å f. eks. hoppe fra tredje etasje,brekke en ankel og fremdeles løpe fra et par Gestapo-folk mens man biter i seg smerten... En "full-blown" krig skiller ekte menn fra wannabee-muse-pingler,så ha respekt for gammer'n på bussen...han kan ha gjort ting for litt over et halvt århundre siden som vi knapt tør tenke på i dag. :) :respect

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kimse av gamlekara... tøffeste menn i Norge de. :) Skal litt vilje og mot til å f. eks. hoppe fra tredje etasje,brekke en ankel og fremdeles løpe fra et par Gestapo-folk mens man biter i seg smerten... En "full-blown" krig skiller ekte menn fra wannabee-muse-pingler,så ha respekt for gammer'n på bussen...han kan ha gjort ting for litt over et halvt århundre siden som vi knapt tør tenke på i dag. :) :respect

 

All respekt til dem, ingen tvil om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Eirik, du mener det at det da er greit at han får mildere straff enn oss andre bare fordi han er gammel da? det du sier?

 

For å ta et annet eksempel da... (som forøvrig ikke har noe som helst voksent i seg av meg å bruke) men si at NOKAS ble rana av et ranslag på 85 og oppover, er det da greit at de slipper fengsel fordi de er så gamle ? Eller skulle de fått bot og fått beskjed om å ikke rane noen på 3 år?

 

Delvis. Unge mennesker har hele livet foran seg, og det er derfor viktig å statuere eksempler. En 83-åring har ikke alltid like lang levetid igjen.

 

Det er ikke snakk om mildere straff; jeg er i utgangspunktet imot fengselsstraff for slike ting. Gamle mennesker burde tvinges til samfunnstraff, mens unge mennesker som begår lignenede forbrytelser burde ha et valg mellom ubetinget og samfunnstjeneste. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville tatt, 2 dager ubetinget eller lengre samfunnstraff.

 

Et ran som NOKAS kan som du selv antyder, ikke sammenlignes. Mannen her burde aldri fått igjen retten til å kjøre bil. Hva skulle NOKAS-ranerne fått som straff, blitt fratatt retten til.. å rane? :P

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår