Gå til innhold

alarm-mod

Ranger emnet

licorice84

Anbefalte innlegg

hei! da er det lenge siden jeg har lagt ut noe som helst her. satt en kveld og tenkte at det hadde vært kult med 2 blå LED's på alarmen, i stedet for den standard røde dioden. visste også at man får kjøpt original blå diode, men ser ikke vitsen i å betale opp til fler hundre kroner for en sånn, og dessuten ville jeg ha 2stk, ikke bare én som vanlig. vet også at det finnes alarmer som har 2 blå originalt, men det er gøy å gjøre ting selv... kjøpte derfor 10m ledning, kabelsko, blå 5mm dioder og holdere til disse og gikk i gang.

led-holder.JPG

her ser dere den ene døra. ble veldig fornøyd:)

måtte passe på at holderen ble såpass langt ut at beina på dioden ikke "skaller" i døra når dørtrekket settes på plass. ledninger trakk jeg frem til alarmhjernen via ledningshullet i døra. Fred_stian her på forumet var med meg og knota litt med måling osv for å finne ut hva slags dioder vi kunne bruke, eller om vi evt. måtte ha på noen slags motstand. gjennom den originale ledningen til den røde dioden, målte vi noe sånt som 1.8v, og det er ikke stort. fant derfor ut at vi ikke kunne bruke den ledningen, og la ny ledning helt inn til alarmhjernen. loddet selvfølgelig på kontakten som plugges til denne.

dørtrekk på plass:

alarm-ferdig.JPG

det eneste som var littegrann knot, var å komme til alarmhjernen, da denne lå laangt inne over sikringsboksen.

så var det tid for test (vanskelig å se på bildet, men det ble veldig bra)

test.JPG

ble veldig fornøyd med ferdig resultat:D

have a nice day!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:) nei, desverre. skal gjøre det samme med bilen til fred_stian så fort været tillater, og da skal vi komme med step by step-bilder fra hele prosessen! det er faktisk ganske fort gjort hvis man har alt man trenger. btw, diodene vi brukte er standard clas ohlson:D

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider