Gå til innhold

Kjøp av Opel Vectra B 96. Hva bør eg være obs på?

Ranger emnet


naits_89

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har muligens planer om og kjøpe min første bil opel vectra B 96 mod.

men lurer på hva som er lurt å se etter nå eg skal kjøpe.

tenker på tekniske problemer som kan være på bilen noen spesielle plasser med rust lyder slark i ting og tang?

tekniske problemer osv.

hvor ofte regreim må byttes, vanpumpe?

hvorti begynner problemene?

og har sett en del anonnser der motor er skiftet og gir er skiftet er dette svake punkt på vectraene?

 

Takker for svar ;-)

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter RUST!!!! Løft på matter inne i bilen og baki.. Skjekk etter rust i kanaler og i hjulbuene bak.. Forstilling.. Ta godt takk i for dekket rist og dra.. Hører du noe så tyder det på driv knuter eller hjullager.. Ytre driv ledd er dyrt.. Dette blir også fort slitt ved "rå og hard" kjøre stil..

Men ellers hvis det er en 8 ventilers mottor så er det en drift sikker motor. Skift olje med en gang den er din.. Du kan også bytte reg. reimen med en gang da vet du at den er skiftet.. Reg reim byttes ca hver 100000km, dette kommer litt ann på kjøre stil. Jeg bytter olje hver 5000km..

Jeg har nå en Caddy Pick up (Proskjekt)

TCDesign

Volkswarenhaus - Den beste side for Golf mk1 og Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki takker for svar!

var og så på en bil i går tok den me inn på verksted løfra den opp på bokk skjekka alle hjul rust osv

og full diagnose på hele bilen med berbar pc!

 

det var ikke farlig rust bare ytterst i lakken noen plasser!

alle drivledd lager osv var ok ikke slark eller ulyder i bil/motor!

 

men på diagnosen på pc`en stod de at luftmengde måler hadde foliten spenning! og bilen dauer av og til på tomgang eieren sa at han hadde problemer med tomgangsmotoren! de på verkstedet sa at tomgangsmotoren var et svakt punkt på alle opel vectra b!

 

Noen som har tips om hvorfor den dauer og jager på tomgang?

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok luftmengde måleren det eller det kan også være lambda sonden.

 

Dog så kan det selvfølgelig komme av flere årsaker. Luftfilter, bensinfilter. Plugger, pluggledninger etc.

 

Andre ting å se etter må være om bilen har klimaanlegg. Ofte dør skjermene som viser vifte styrke samt temp osv. Regreim er nok lurt å bytte når du får den og skal byttes ved 60000km som nevnt over. Eventuellt om den har service historikken i orden så skal det stå når den sist ble byttet. Disse motorene er forøvrig 16 ventilers og ikke 8v som nevnt over. 1.6liter modellen bruker ofte litt olje og kan i tilfeller bruke mye. 1.8l er somregel en veldig god motor, samme med 2.0l og 2.5l V6.

 

Foringer bak kan være slitne. Bakre potte ruster lett.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki takker for svar!

var og så på en bil i går tok den me inn på verksted løfra den opp på bokk skjekka alle hjul rust osv

og full diagnose på hele bilen med berbar pc!

 

det var ikke farlig rust bare ytterst i lakken noen plasser!

alle drivledd lager osv var ok ikke slark eller ulyder i bil/motor!

 

men på diagnosen på pc`en stod de at luftmengde måler hadde foliten spenning! og bilen dauer av og til på tomgang eieren sa at han hadde problemer med tomgangsmotoren! de på verkstedet sa at tomgangsmotoren var et svakt punkt på alle opel vectra b!

 

Noen som har tips om hvorfor den dauer og jager på tomgang?

Mest sansynelig så er tomgangs regulatoren gåen....

Jeg har nå en Caddy Pick up (Proskjekt)

TCDesign

Volkswarenhaus - Den beste side for Golf mk1 og Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår