Gå til innhold

Store problemer med min Golf 92 TDK

Ranger emnet

VW G3 TDK

Anbefalte innlegg

Hei

Har i lengre tid hatt problemer med min diesel golf. Det som skjer er at når jeg gir gass, kommer opp i 2500 omdreininger så slutter den å dra.. detter helt ned til 1700 omdreinginger igjen så kommer den igjen. Dette skjer noen ganger og jeg har i legre tid prøvd å finne ut av problemet. Det er verken dieselfilter eller kondens i tanken. Er det noen som har noen meninger om dette og kanskje har vært borti dette? Er surt å levere den inn på verksted å betale en stor sum så er det kanskje bare en fille ting. Håper noen kan svare på dette..

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. Fjerne dieselfilter? hmmz er det noen god ide da? Skjer både ved varm og kald motor ja, noen ganger skjer det andre ganger ikke. Har tenkt litt på turboen eller kanskje dieselpumpen men vet ikke helt. Hadde det vært turboen ville den vel ikke laddet noe i hele tatt og det gjør den. Akkurat som om ikke den får nok diesel, som da kan tyde på pumpen. Noen måte å få sjekket pumpen på? Har foresten prøvd uten luftfilter og det var det heller ikke. Skal jo i teorien være en grei motor så skjønner ikke helt hva feilen kan være. Takker for alle svar.

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp sant som du sier.. kan kanskje være tenningen?

Det tviler jeg på, i.o.m. at jeg har hatt tenningen stilt litt for høyt i ca 4 mnd på min golf (samme bil som du) uten problemer. Vil anta det er en elektrisk feil, og jeg ville fått skiftet de delene du har snakket om (El.del bak tenningslåset, og Motorrelè) før jeg hadde fortsatt feilsøkingen.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp enig.. Men det motorrelet har jeg ingen tru på. Finnes ikke et rele for både gløding/pumpe og motor å gjøre.. eneste jeg finner er et gløderele

har du håndboka til golfen din? ligger som regel i hanskerommet. Der står det vel oversikt over alle relèene og sikringene.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider