Gå til innhold

Da var det min tur, varmeapparatet er dødt.

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Da var jeg den heldige utvalgte som fikk et dødt varmeapparat, vifta blåser ikke i det hele tatt. :(

Det jeg lurer på er om det kan være noe annet enn selve viftemotoren som kan gjøre at vifta ikke virker?

Har byttet til ny sikring, så er ikke der det ligger.

Har så lite lyst å bytte hele dritten!

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg den heldige utvalgte som fikk et dødt varmeapparat, vifta blåser ikke i det hele tatt. :(

Det jeg lurer på er om det kan være noe annet enn selve viftemotoren som kan gjøre at vifta ikke virker?

Har byttet til ny sikring, så er ikke der det ligger.

Har så lite lyst å bytte hele dritten!

Husker jeg bytta hele greia på 740'n.. Var igrunn veldig lite trivelig.. Gjorde det samtidig som interiør og dashbordbytte..

StianMartin.No

-Audi A4 -240TIC -240TIC

x740TIC x740TIC xTransit xRenault Express

And so on..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla

Gratulerer,, hehe.

Det er aldri gøy å finne ut at vifta ikke funker

Det du kan prøve før du bytter den er å måle om du får 12V'n inn på viftebryteren, og hvis det er 12V der så napper du av ledningene på bryteren (husk hvilken rekkefølge de sitter i) og kjører 12V rett i ledningen (Som da går inn til selve vifta) Sørg før at du er 100% sikker på at jordinga funker (ikke irr og dritt)

Lykke til hvis du må bytte driten, men det går på en time eller to. Eller 5 hvis du ikke har gjort det før :)

Zeeker - The Only One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke motstand i motoren ja. :)

Vifta har hylt litt av å til når jeg slår av varmeapparatet, men ikke noe mer enn det, og ikke noe voldsomme greier.

Takker for tips, håper jeg slipper å bytte dritten.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lager ekstremt stygge lyder plutselig. ARGH!!!! kjøper meg termodress istede for å bytte det jævla varmeapp.

Varmeapp er det første som legges på samlebåndet, så bygges bilen rundt.

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh.. på bryteren går det en tykk svart/hvit ledning inn på.. den har en tendens til å dette av.. sjekk det om det døde helt uventet. ;)

Toppers tips! Skal virkelig sjekkes. Døde helt totalt plutselig ja. Virket når jeg satt fra meg bilen, men dagen etter da jeg startet den igjen var det ingen livstegn. :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider