motorsportdude Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 hva mener dere? Kriterier: lyd størrelse utnyttelse av slagvolvum effekt jeg mener wankel er klart best.. Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Lyden til en skamtrimma v8 er jo helt syk.. :D Wankelen har jo ganske syk lyd den å... Jeg har ihvertfall fingrene på wankel å v8.. Er det som er mine drømme motorer. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Rekkemotor tar veldig med plass i lengden, v-motorer og wankel er mer kompakte og derfor lettere å bygge en bil rundt. Hadde bare wankel blitt litt mer satsa på og utvikla ville det nok blitt en sinnsyk motorkonstruksjon. Men sånn som man hører at man må reparere wankelen sin hele tiden frister det ikke så veldig. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Rekkemotorer er for vanlig og kjedelig. Wankel har et int. lydbilde, men så var det holdbarheten... Dreiemomentet i en stor V8'er er fenomenalt og musikken den avgir er totalt overlegen alt annet! :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Bmws rekkesekser er helt klart min favoritt. Ingen ting er som å høre en eldre bmw med effektanlegg og kanskje en aldri så liten DTM-potte jage mot turtallsspærra. Rå lyd, og ikke er den noen trafikksinke heller. :thanks Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Tubomata bmw 6r :) Og deretter på lista en hissig v8 Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CareBear Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Wankel er nok noe av det peneste du får. Det er mye mindre bevegelige deler som gjør motorene er mer robuste. Men, siden det er mindre deler så er disse delene større, så kan problemet bli større enn du f.eks. ville fått i en vanlig stempelmotor. Går noe galt, så må du mest sannsynlig overhale motoren. Er mange grunner til at wankel har fått dårlig rykte, men det er nok endel eiere som er skyld i dette. Er viktig å lære seg teorien bak wankelmotoren og de mest vanlige tegn på når ting begynner å bli problematisk. En standard RX7-FD3S blir altfor varm som standard og det er noen viktige modifikasjoner man kan gjøre for å få bedre lufting og kjøling. Etter det jeg har sett så er wankel motorer betraktelig billigere enn tilsvarende V8? Siter Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com) Land Rover Freelander 1.8L 2000 Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 ...Etter det jeg har sett så er wankel motorer betraktelig billigere enn tilsvarende V8? Jeg har nå bygd meg opp en Chevy 350 med anslagsvis 350-400 hk og ~600 Nm for i underkant av 20 000 kr inkl innkjøp av motor. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrZipp0 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Synes wankel motoren er en finfin motor, og som Carebear sier så er det nok noen få eiere som har gitt motoren et dårlig rykte.. Men, skulle jeg valgt, så blir det nok en v8, liker brølet du får ut av de :D Siter Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Inline five er min favoritt. Heftig lyd i en 10v turbo med 3 toms eksos... Men V8 lyden er også grom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 fortsatt litt standard mennske og synes rekkemotorer er fetest... ingen ting slår lyden til en volvo motor skikkelig preppa for rallycross.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Har vi ikke vært gjennom dette et par ganger i fortiden? :P Joda, stor V8 er nok meget gode motorer, til sitt bruk. Men normalt sett er de ganske upraktiske i enkelte biler, små biler primært. Selv om amerikanerne gjorde et godt forsøk med Pacer. Rekkemotorer, er fine, men de tar plass, i alle fall om de skal sitte på langs. Wankelmotorer har kanskje et ufortjent dårlig rykte. Men spesielt momentsterke er de ikke, og de er vel kanskje ikke det beste valget om man skal ha en hverdagsbil. For sportsbiler, funker de mer enn godt nok. Dreiemoment er ikke ille, men om dreiemoment var det viktigste for designerne av RX-8, hadde de brukt en dieselmotor. Jeg antar det primært handler om smak og behag. Mer avansert er det ikke. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Den fineste lyden [i mine ører] får man fra godt trimma Audi 20v! V6 syns jeg også har en pen, og ikke så blafrende lyd som v8 har... Men v8 har veldig pen lyd den også, men jeg personlig syns den egner seg best i lastebiler:) Men samtidig ville jeg stusset litt hvis det kom en Chevy som låt som en liten Starlett eller noe ;) Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Er ikke mye som er grommere en lyden i en blodtrimma v8! Men og høre når en litt grom wankel bruker alt den har så flammene står gjør meg heller ikke mye. Braaap, braap, braaap, ptsjhh.. Wankelen er veldig kompakt, derfor en stor fordel. Har hatt en ls1 og en 13b-REW ved siden av hverandre, og det er ganske forskjell på størrelsene. (men ikke så rart, 5,7 mot 1,3) V8 har dreiemoment og holdbarhet mens wankel har ikke holdbarhet men liten størrelse. Min mening hvertfall Joachim Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Må nok si at en av de hissigere 6'erene til bmw er min favoritt. Lyden fra en e46 M3 er små-porno. Og som ekte Honda-mann så kan jeg ikke unnlate å nevne at jeg lider ikke under lyden av en K20-motor heller. :) Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.