Gå til innhold

V8, wankel eller rekkemotor?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Må nok si at en av de hissigere 6'erene til bmw er min favoritt. Lyden fra en e46 M3 er små-porno.

 

Og som ekte Honda-mann så kan jeg ikke unnlate å nevne at jeg lider ikke under lyden av en K20-motor heller. :)

 

Må ærlig innrømme at VTEC høres og føles godt :)

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eneste jeg kan si er Peripiral Porta 20b 3 rotors wankel motor på 10 000 rpm er bare helt sykt. Eller hva med en PP 26b 4 rotor på 10 000 rpm. Det er enda mere sykt.

 

Hmm lukter jeg ny motor på gang :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det råeste jeg vet om er når ei rallycross nasjonal boble med preportialportet 13B wankelmotor står på startplata og tar av sted!

For det første er lyden det sykeste jeg vet om og for det andre skal man stå tidlig opp får å slå dem!

 

De som har vært til stede på noe slikt er ganske sikkert enige!

 

Personlig så reiser nakkerhårene mine seg bare av tomgangs-svevet:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan si er Peripiral Porta 20b 3 rotors wankel motor på 10 000 rpm er bare helt sykt. Eller hva med en PP 26b 4 rotor på 10 000 rpm. Det er enda mere sykt.

 

Hmm lukter jeg ny motor på gang :)

 

Ny motor på gang jan tore?

 

13B PP sugemotor er ikke noen dum motor det heller, på 13.000 rpm.

 

Noe av grunnen til at wankel ikke holder som folk sier er som nevnt tidligere her, temperaturen.

Om man ikke får motoren opp til riktig driftstemperatur før man belaster motoren så tar man tettningene til vann og olje.

 

Også om motoren blir for varm er heller ikke bra..

 

Disse motorene er også veeldig følsome for tenningsbank, derfor er det veldig viktig å vite hva man driver med når man trimmer dem.

 

Være påpasselig med riktig bensinmengde og tenning, + riktig temperatur på motoren så er ikke holdbarheten så ille.

 

Men skal ikke legge skjul på at en stempelmotor fremdeles er mere holdbar.

 

 

Det jeg synes er det mest artige med wankel er lyden, turtaller og antall hester i forhold til volumet på motoren..

 

 

Gleder meg til bilen min er klar for veien, så får vi se hva jeg mener om holdbarheten etter det;)

 

 

//Roar

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemi er stor og tung, men man kan ha mye moro med den :)

 

jeg syns at Den Beste V8'ern er den nye LS7 Mottoren til Corvette! hel-aluminiums,427 Small block 7.0L 505HK :popcorn :driving

 

V8 RULER!

[x]1988 Ford Escort XR3i Cab

[x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab

[_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK

[_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker nesten selvfølgelig V8 lyden, nedover lista kommer BMW rekke 6'er, Audi/Volvo 5'er, Subaru Boxere og VW's gamle boxere

Wankel maskinene har også en syk lyd, har hørt dem i action i noen gamle bobbler, fet lyd

 

å kjøre med? har jeg nok bare eraring med V8 og rekke 6, og jeg liker de av forskjellige premisser, V8 er go brumling, bånndrag og cruise motor, rekke 6 er for hissig kjøring.

boxer, jeg har sotte på med Viking i hans Impreza, de boxerene imponerer meg litt også

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden av en grom V8 er jo helt sinnsyk.

Men likevel får man jo grom lyd ut av noen rekkemotorer. En Audi rekkefemmer, BMW rekkesekser eller en Honda VTEC motor f.eks.

 

Personlig har jeg ikke noe spesielt forhold til Wankel eller V8, så rekkemotor er vel det jeg foretrekker :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår