Gjest Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Tubomata bmw 6r :)Og deretter på lista en hissig v8 Heeeelt enig :) BMW sine seksere har en utrolig porno lyd. En v8 har den råeste lyden som finnes, uansett faen. Wankel... Greit nok jeg er fascinert av bilmotorer som når 11 000 rpm, men koster det ikke litt mer enn det smaker? Etter det jeg har hørt så må Wankel overhales etter ikke så altfor mange kilometer. Men for all del, morsomt er det nok. Tror vi setter v8 først jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 no. 1 Trimma audi 5'er en til Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 no. 1 Trimma audi 5'er en til 4 pkt belter skal gjerne strammes.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Wankel... Greit nok jeg er fascinert av bilmotorer som når 11 000 rpm, men koster det ikke litt mer enn det smaker? Etter det jeg har hørt så må Wankel overhales etter ikke så altfor mange kilometer. Jeg vil tro det har som med mye annet laget, spesielt fra Japan, en må være litt forsiktig. Hvorfor jeg sier nettopp fra Japan, er rett og slett fordi, hvem andre tar 110 hk ut av 1-litere og 280 hk ut av wankel-motorer? Honda er riktignok kjent for å bruke ekstremt gode materialer selv om sylinderveggene er ganske tynne, er ikke alle biler like holdbare. Hvor ofte hører man ikke om wankelmotorer som ryker komplett, eller Mitsubishi-clutcher som tåler usedvanlig lite? Det har mye med bruken å gjøre; man kan kjøre 6000 km på en Evo-clutch og man kan kjøre 100000 på en Evo-clutch. Man kan kjøre langt på en wankel og man kan kjøre kort på en wankel. Hvor forsiktig er du villig til å kjøre, hvor forsiktig er du med pådrag på kald motor eller brått avslutte en aktiv turbo og hvor glad er du i å vedlikeholde? Det er for eksempel nok av amerikanere som absolutt ikke klarer dette med japanske motorer, og det er der mange av skrekkhistoriene kommer. Jeg tviler på at det har noe med å gjøre den typiske stereotypen "amerikanere er dumme", heller hva de er vandt med å gjøre. De er vandt til store motorer som går og går og går, motorer som ikke er spesielt avanserte og derfor ikke krever den omsorgen mange japanske motorer gjør. På en annen side, har noen sett diverse videoer rundtom med 13Ber som står på maksimum turtall i rundt ti minutter? Det vitner vel iallfall om noe kompetanse hos designere og ingeniører? Men selvsagt, jeg vil tro mange av skrekkhistoriene rundt Lancer Evolution, Impreza STi og diverse wankel-motorer skremmer mange, "når vil min motor takke for seg". Jeg tror det meste ville klart å tilfredsstille meg, spesielt lydmessig. De som ikke klarer å nyte en 3-liter rekkesekser fra Supra, for eksempel en 2JZ-GTE, fortjener en smekk på pungen eller til og med et spark i ballene. Hvor feil er en B18C eller B16A? Honda VTEC-motorer har, etter min mening, en overdrevent god lyd høyt oppe, men den er ikke for alles ører, mange føler visstnok at den høres alt for stressa og ubekvem ut, og noen definerer den til og med som pinglete. Motstykket er selvsagt hva Uncle Sam er kjent for; V8. Og det er ikke uten grunn, det skal jeg love dere. Og begrunnelsen er såre enkel. Mens rekkemotorer, spesielt de små, fra for eksempel Honda trenger mye turtall for å høres skikkelige ut (mine foreldres 2NZ Toyota høres ut som en symaskin på tomgang, den bråker derimot greit ved 6k), mens motstykket trenger ikke turtall på samme måten. Jeg sto ute her om dagen da en 3G Camaro kom kjørende rolig forbi i 30-sona, og det var da jeg skjønte det; ingenting ruver like godt som en amerikansk V8, uten å prøve. Til sammenligning er 2NZen degradert fra symaskin til flue mot det som trolig var en 305cid. Amerikansk V8 får rett og slett alle håra på kroppen til å reise seg i ekstase, i 30-sona. Slå den for hverdagslyd! Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 eiriksmil: må si meg enig i det du sier der, du har ett veldig godt poeng, alt avhenger av hvordan man behandler det man bruker. bruker man motoren på riktig måte, utfører nødvendig vedlikehold, gjerne litt mer enn nødvendig, så holder det meste. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 ...Motstykket er selvsagt hva Uncle Sam er kjent for; V8. Og det er ikke uten grunn, det skal jeg love dere. Og begrunnelsen er såre enkel. Mens rekkemotorer, spesielt de små, fra for eksempel Honda trenger mye turtall for å høres skikkelige ut (mine foreldres 2NZ Toyota høres ut som en symaskin på tomgang, den bråker derimot greit ved 6k), mens motstykket trenger ikke turtall på samme måten. Jeg sto ute her om dagen da en 3G Camaro kom kjørende rolig forbi i 30-sona, og det var da jeg skjønte det; ingenting ruver like godt som en amerikansk V8, uten å prøve. Til sammenligning er 2NZen degradert fra symaskin til flue mot det som trolig var en 305cid. Amerikansk V8 får rett og slett alle håra på kroppen til å reise seg i ekstase, i 30-sona. Slå den for hverdagslyd! Eirik Helt enig... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 4 pkt belter skal gjerne strammes.. og dashbord festes:hellothere: Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Kanskje ikke hverdagslige motore, men lyden i en Lamborghini Countach V12 quattrovalve med webergassere, Porsche Carrera GT V10 og Leopard tanks er ganske mektig spør du meg :) Bmw-motoren som Øyvind Ryeng kom med der jo heller ikke å forakte! I tillegg liker jeg lyden av en råtrimmet 2 liter Ford Zetec 16V med 260 hk, når den er nærmere turtallssperra.. ;) Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 øverst på listen ligger helt klart V8ere. Lengre ned kommer den hissige audi urquattro lyden :) wankel har jeg lite tilfelles med. Kvinete, turtallsavhengig og service krevende motorer. Går stygbra de få gangene dem fungerer (så fremt dem ikke er originale, men selv da er kvaliteten noe skral). Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 jeg syns at Den Beste V8'ern er den nye LS7 Mottoren til Corvette! hel-aluminiums,427 Small block 7.0L 505HK :popcorn :driving V8 RULER! og det kaller du god utnyttelse av slagvolum? Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 og det kaller du god utnyttelse av slagvolum? Men i forhold til fysisk størrelse og vekt er den "ikke ille"... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Kommer ikke mye Christmas Good Cheer fra meg om amerikansk motorteknologi, men LS7 er en meget god motor. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 øverst på listen ligger helt klart V8ere.Lengre ned kommer den hissige audi urquattro lyden :) wankel har jeg lite tilfelles med. Kvinete, turtallsavhengig og service krevende motorer. Går stygbra de få gangene dem fungerer (så fremt dem ikke er originale, men selv da er kvaliteten noe skral). en fra RCN jeg vet om kjørte en hel sesong med rx7 1.gen i rallycross nasjonal et helt år uten at motoren tok kvelden, han overhalte den først når sesongen var over, og da hadde den gått rimelig mange løp.. så den tåler vel mer enn folk nevner her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 som sagt flere ganger, Wankel bør holde om man behandler dem med respekt. Men det finner jeg ut av når jeg er ferdig med å bygge bilen min. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 denne jeg nevnte ble kjørt nok så hardt.. og holdt hele sesongen i rallycross nasjonal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.