Gå til innhold

Her kan du spørre om alt du lurer på angående import av bruktbil!

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RaT

men burde man ikke slippe effektavgift og slagvolumavgift da?

det har jo blitt betalt før for den motoren??

 

Det har ikke blitt betalt avgifter på den motoren, men på den motortypen i en spesifikk bil...dvs på et chassisnummer.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

hva med å bare importere motor og bil hver for seg...eller bare motor??? hørt at å importere deler er VELDIG billig....noen som vet noe om dette?

:rolleyes:

 

 

Spiller ingen rolle om du importerer bilen nedplukket i atomer, skal du ha skilter må du likevel betale alle avgiftene. Deler er ikke avgiftsbelagt, men 24% moms må betales + frakt og fortollingsgebyrer.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en onkel med tysk statborgerskap, kan ikke han kjøpe en bil, og så gi den til meg som en gave gratis?

 

Da slipper en jo momsen, og 50000 kr er fort spart, selv om man må betale engangsavgiften. Er det noe hinder for dette?

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suveren

Jeg har en onkel med tysk statborgerskap, kan ikke han kjøpe en bil, og så gi den til meg som en gave gratis?

 

Da slipper en jo momsen, og 50000 kr er fort spart, selv om man må betale engangsavgiften. Er det noe hinder for dette?

 

 

De eksakte reglene rundt den problemstillingen der kjenner jeg ikke til, men jeg vil tro at tollvesenet da vil kreve en verdivurdering av bilen og kreve moms i henhold til den. Tviler på at du slipper unna....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har vurdert å evt importere en bmw 320 e36. Hvor mye er det egentlig å spare når allt er lovlig tolla og registrert. Kom gjærne med eksempler på andre biler.

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OlleellO

Har vurdert å evt importere en bmw 320 e36. Hvor mye er det egentlig å spare når allt er lovlig tolla og registrert. Kom gjærne med eksempler på andre biler.

 

Det kommer jo an på hvor mye du betaler for bilen nedi der det da. Er ikke noe fasit svar på hvor mye man tjener, men utvalget er jo mye større så sjansen for å finne et greit eksemplar med akkurat det ekstrautstyret du er ute etter er lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Drar opp igjen denne tråden litt med nokre spørsmål:

 

- Ser at det verdt fråråda å kjøpe bil i Berlin. Er det andre områder ein bør passe seg for? Er det områder som er kjent for å ha betre bilar enn andre?

 

- Sjølv slit eg litt med avveiinga mellom å gjere alt sjøl og å la eit transportselskap ta seg av transporten til Norge. Virkar forlokkande å ta fly ned for å kikke/prøve/kjøpe for deretter å ta kortaste veg heim (fly), for så å overlate papirarbeidet til eit fraktfirma og deretter plukke opp bilen her i landet. Synspunkt på dette?

 

Ellers må eg seie at denne tråden var eit flott initiativ!

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par spørsmål:

Tenker på å kjøpe meg en Nissan 200 Sx S14a. og de vokser jo ikke på trær i Norge.

 

Har vert å kikket en del på http://www.mobile.de og ww.finnmer.se !

 

1. Er det noe å spare på import fra Sverige?

2. Og hvordan er prisen i Sverige kontra Tyskland?

3. Avgiftene vil vel bli de samme uansett hvor eg henter bilen?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by java

Drar opp igjen denne tråden litt med nokre spørsmål:

 

- Ser at det verdt fråråda å kjøpe bil i Berlin. Er det andre områder ein bør passe seg for? Er det områder som er kjent for å ha betre bilar enn andre?

 

- Sjølv slit eg litt med avveiinga mellom å gjere alt sjøl og å la eit transportselskap ta seg av transporten til Norge. Virkar forlokkande å ta fly ned for å kikke/prøve/kjøpe for deretter å ta kortaste veg heim (fly), for så å overlate papirarbeidet til eit fraktfirma og deretter plukke opp bilen her i landet. Synspunkt på dette?

 

Ellers må eg seie at denne tråden var eit flott initiativ!

 

- Bortsett fra Berlin, kjenner jeg ikke til steder der man ikke bør handle bil. Har fått bekreftet av andre tyske bilforhandlere at Berlin ikke er stedet å handle bil, med mindre man har lest leksene sine og vet hva man skal se etter.

 

- Når det gjelder spørsmålet om frakt, så er jeg ikke i tvil. Å betale noe for å gjøre noe som er morro er jo tullete. Ikke bare får du testet bilen på prima veier uten fartsgrenser, men du blir kjent med bilen, du får oppleve det flott landskapet og du slipper å blakke deg på transport med lastebil. Når det gjelder papirarbeidet, så er det gjort på 15 min i Tyskland og 15 min på grensen til Norge......litt surt å betale skjorta for noe som tar toppen 30 min.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår