Gå til innhold

Her kan du spørre om alt du lurer på angående import av bruktbil!

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Originally posted by awt

-Hvordan kan man dobbelsjekke kilometerstanden slik man ikke blir lurt? Hørt om flere skumle tilfeller her.

 

-Hvordan er det å få feks et firma som driver med slikt med å sjekke bilen, ordne papir o.l. og du bare henter den?

 

Før du reiser får du faxet en kopi av vognkortet opp, så ringer du til en merkeforhandler og ber de sjekke servicehistorikken på den respektive bilen. I de aller fleste tilfeller er det i Norge de tukler med km standen, ikke i Tyskland. Sjekk også matter, pedaler og alle de andre klassiske stedene for unormal slitasje i forhold til bilens km stand.

 

Jeg ville ikke stolt på at et firma skulle gjøre denne jobben. Hvem har størst interesse av at bilen er bra, du som skal ha bilen eller et firma?

 

Papirarbeidet er bare barnemat.....du signerer noen papirer og fyller ut et forsikringspapir og det er det.

 

Quack: På deler er det kun moms og et gebyr for fortollingen som er rundt 200 kr avhengig av hvem som fortoller....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by awt

Glemte et spørsmål, hvordan er språkkunskapene til de fleste? er ikke alle som er like stødige på tysk i dette landet, og i noen tilfeller, heller ikke engelsk. (Var hovedsaklig her jeg tenkte det kunne vært bra med et firma.)

 

 

De er nok ikke så stødige i engelsk, men de prøver....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

-Hvordan er det å få feks et firma som driver med slikt med å sjekke bilen, ordne papir o.l. og du bare henter den?

 

Jeg har tatt inn en del biler fra Tyskland, og kan bistå gjennom hele importprosessen. Tok inn 16 biler i fjor, gjør det bare på fritid/hobbybasis og tar et symbolsk honorar. Har et godt kontaktnettverk i Tyskland, spesielt i Hamburg. Mail meg på somaen@online.no hvis det er av interesse.

 

Spesifiser type, årsmodell, max km.stand, vekt, slagvolum og effekt, så sender jeg priskalkyler og eksempler fra Tyskland. Fortell også hvilket budsjett du er på!

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

 

Jeg har tatt inn en del biler fra Tyskland, og kan bistå gjennom hele importprosessen. Tok inn 16 biler i fjor, gjør det bare på fritid/hobbybasis og tar et symbolsk honorar. Har et godt kontaktnettverk i Tyskland, spesielt i Hamburg. Mail meg på somaen@online.no hvis det er av interesse.

 

Spesifiser type, årsmodell, max km.stand, vekt, slagvolum og effekt, så sender jeg priskalkyler og eksempler fra Tyskland. Fortell også hvilket budsjett du er på!

 

Takk for det, men blir nok en stund til enda, men skal ha det i baktankene når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om detta passer helt inn her men..

jeg er inntresert i nye felger til bilen min snart og er sugen på 18" chrom felger på den... utvalget her i norge er lite og veldig dyrt i forhold til hva det er i f.eks U.S.A og jeg lurer bare på om det er noen som har no erfaring med import av felger fra usa ??

 

Jeg tenkte kanskje også på og kjøre og hente felger i Danmark ? noen som har no erfaring med det ?

 

MVh

 

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Originally posted by Reinert A

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=pkw&id=11111111135258796&

 

den står i norge for ca 71-72 000 + frakt si 77000...

 

Det er ganske billig ??

 

en kamerat av meg fikser med selve importen..

 

Mvh

 

Reinert Andersen

 

Nice price! Det einaste eg reagerte på var at det tydligvis er ein bil som har vore brukt til utleige, og at det ikkje var bilde.

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår