Gå til innhold

Her kan du spørre om alt du lurer på angående import av bruktbil!

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW E34 525 1990, vurderer å bygge om til M5:D

 

Så det store spørsmålet er da, hvis jeg importerer en M5 som delebil, hvilke avgifter må jeg betale da?

Hvis f.Eks. Bilen koster 7000€, hva vil det koste å få den til norge da?

 

Og er det noen avgifter å betale for å få godkjent ombygging?

Må jeg betale avgift på slagvolum og effekt uansett?

eller lønner det seg ikke å bygge om i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har finni meg en tøff bil..

 

men det er no tysk i annonsen som jeg ikke helt skjønner..

 

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=pkw&id=11111111135513396&

 

kan noen hjelpe meg ?

 

gewindfahrwerk, sport front und heckschürze, nomore racing endtopf, ist unfalwagen

 

skjønner litt av det , men ikke helt sammen hengen...

help , please :D

 

Mvh

 

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Reinert A

har finni meg en tøff bil..

 

men det er no tysk i annonsen som jeg ikke helt skjønner..

 

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=pkw&id=11111111135513396&

 

kan noen hjelpe meg ?

 

gewindfahrwerk, sport front und heckschürze, nomore racing endtopf, ist unfalwagen

 

skjønner litt av det , men ikke helt sammen hengen...

help , please :D

 

Mvh

 

Reinert Andersen

 

Kan gjere eit forsøk.... Gewindfahrwerk trur eg er justerbart understell. Sports front und heckschürze er sportsfront og hekkskjørt. Endtopf er vel enderøret på eksosen. Unfallwagen betyr at den har vore krasja. Correct me if I'm wrong!

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at den har vært kræsja ? hmmm..

 

det kan bety at bilen er ramme skeiv det eller ?

men som jeg har lagt merke til så er bildene av bilen ganske gamle...

 

kan det være at han har tatt gamle bilder , og at den er kræsja etterpå.. ??

 

det jeg hadde satt VELDIG stor pris på , vis noen med gode tysk kunnskaper kunne sendt han en mail og spurt han om noen nyere bilder , hva som er feil med bilen etter at den har vært kræsja...

 

Jeg har sendt et par mail ned ditt på engelsk og fått svar på tysk , som jeg skjønner veldig lite av... hehe...

 

Mvh

 

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart tråd dette ja.Har tenkt å reise til Tyskland og kjøre hjem en 94 Chrysler Vision delebil.Men hvor får man tak i Zollkennzeichen, og er det mulig å få tak i dem på kveldstid/helg?

Skal du ha med deg prøveskilt her fra Norge må du jo oppgi chassisnr på bilen du skal bruke dem på.Holder det å bare si at du skal kjøpe en eller annen bil når du kjøper dem?

 

Er det noen som vet om noen brukbare oversetter program som er tilgjengelig på nett?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

Norske prøveskilter er ikke gyldige i Tyskland. Du kan forsøke å få tak i tyske tollskilter, men de er relativt vanskelige å få tak i og koster fort et par tusen kroner. Mye derfor er det jo at folk sender bilene opp med lastebil, fordi det er knapp noe å spare.

 

De norske prøveskiltene av metall er gyldige i Tyskland dersom man har et s.k grønt forsikringsbevis. Klistre-skiltene er ikke gyldige.

 

At de tyske tollskiltene er vanskelige å få tak i er tullprat. De får du på alle biltilsynene i Tyskland og koster fra 500 kr og oppover avhengig av hvor lang gyldighet de skal ha. De skal ha en rød rand på høyre side med utløpsdatoen på.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å få tak i slike skilter er forholdsvis tidkrevende. Dette fordi bilen må forevises Straßenverkehrsamt /KFZ- Zulassungstelle, dvs et offentlig kontor som utsteder bilskilter/registreringsdokumenter. Det er lange køer på disse stedene, og de har ofte korte åpningstider kl 0730-12.00 og lørdagsstengt."

 

http://www.tyskland.org/skilter.htm

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

"Å få tak i slike skilter er forholdsvis tidkrevende. Dette fordi bilen må forevises Straßenverkehrsamt /KFZ- Zulassungstelle, dvs et offentlig kontor som utsteder bilskilter/registreringsdokumenter. Det er lange køer på disse stedene, og de har ofte korte åpningstider kl 0730-12.00 og lørdagsstengt."

 

http://www.tyskland.org/skilter.htm

 

 

At man kanskje må regne med å sitte å vente litt i kø på Straßenverkehrsamt er en ting, men at det er vanskelig er bare tull. Det lengste jeg har ventet var 1,5 time, mens da jeg tok inn Seaten min i september var alt unnagjort på 10 minutter.

 

Åpningstidene varierer fra sted til sted, men som oftest er det ikke noe problem. Er man lur finner man ut åpningstidene før man reiser så slipper man å drite seg ut.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei, jeg er bare ute etter litt informasjon. Så hvis jeg var interessert i en Vw Golf III Vr6 med alt stæsj(skinninteriør etc++) i prisklassen fra ca 70.000 -> 120.000 vil det være lønnsomt å importere en slik bil istedet for å kjøpe i Norge. Har ikke sett så mange til salgs med skinninteriør etc, men har kanskje ikke sett overalt.

 

Vet ikke helt hva en kan få tak i til den prisen i utlandet!

 

På forhånd takk.

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chr1z

Hei, jeg er bare ute etter litt informasjon. Så hvis jeg var interessert i en Vw Golf III Vr6 med alt stæsj(skinninteriør etc++) i prisklassen fra ca 70.000 -> 120.000 vil det være lønnsomt å importere en slik bil istedet for å kjøpe i Norge. Har ikke sett så mange til salgs med skinninteriør etc, men har kanskje ikke sett overalt.

 

Vet ikke helt hva en kan få tak i til den prisen i utlandet!

 

På forhånd takk.

 

Finn bilen her ------------------------> http://www.mobile.de

 

Regn ut prisen her ------------------> http://www.tyskland.org

 

Sammenlign med prisene her -----> http://www.autodb.no

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår