Gå til innhold

Her kan du spørre om alt du lurer på angående import av bruktbil!

Ranger emnet

Överladdaren

Anbefalte innlegg

Originally posted by devilbird

en kamerat av meg sier at hvis du skal trimme en importert bil så er det en max grense på 10-20 %.. stemmer dette??

vudere å kjøpe en ferdig impotert impreza 1,6 l men å slenge inn en 2,0 turbo motor... og det blir en økning på over 100% har det noe å si så lenge jeg betaler avgiftene??

Må bytte mere enn motor for å få det godkjent ja

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja.. fant ut hvor dyrt det ville være.. 138000 kroner ved en økning fra 90hk til 240hk... men det må jo være feil.. pluss at bilen må lakkeres og styles + nye magnesium felger.. blir veldig dyrt

men det har ingenting å si om bilen er impotert sant?? kammeraten min mente det var max 10% - 20% trimming og etter det fikk jeg den ikke godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på følgende:

Har kjøpt en RX7 i Japan. Denne kommer neste uke. Kommer da til å betale moms med en gang.

Det jeg da lurte på var om jeg også kunne godkjenne bilen med en gang, men vente med å betale avgifter og få skilter til sommeren. Vil gjøre det slik fordi det skal monteres litt ting og tang på den i løpet av vinteren, og vil nok da bli litt vanskeligere å regge til sommeren...

mvh

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Lurte på følgende:

Har kjøpt en RX7 i Japan. Denne kommer neste uke. Kommer da til å betale moms med en gang.

Det jeg da lurte på var om jeg også kunne godkjenne bilen med en gang, men vente med å betale avgifter og få skilter til sommeren. Vil gjøre det slik fordi det skal monteres litt ting og tang på den i løpet av vinteren, og vil nok da bli litt vanskeligere å regge til sommeren...

mvh

Andre

Må vises når du skal ha skilter på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by devilbird

ja.. fant ut hvor dyrt det ville være.. 138000 kroner ved en økning fra 90hk til 240hk... men det må jo være feil.. pluss at bilen må lakkeres og styles + nye magnesium felger.. blir veldig dyrt

men det har ingenting å si om bilen er impotert sant?? kammeraten min mente det var max 10% - 20% trimming og etter det fikk jeg den ikke godkjent

138k høres ikke ut som mye bruksfradrag (men dette får du ikke uansett hvis du gjør det rett etter at den er importert). Det billigste å gjøre hvis du har planer om dette er å ombygge den før du importerer den til Norge.

Det er ingen forskjell på en importert bil og en norsk bil når det gjelder hva som er lov og ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
En kollega av meg har en 95mod Audi S6 2.2Tq vare (grønne skilter) som ble importert i 1999. Noen som vet hvor mye kr som skal til for å få den reg. som stasjonsvogn ?

Han orker ikke å vente til 2009 for å få den som familiebil sombrero

Gå inn på toll no og privatperson. Der finn du ein kalkulator for utregning av engangsavgift ved registrering/statusendring av kjøretøy!

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er litt nysgjerrig på hva det vil koste å importere en Nissan 200sx s14(a) fra Tyskland. La oss si at den koster ca 12.500€... Noen som vet sånn omtrentlig hvor mye dette ville kommet på? Eller hvordan man kan finne ut dette? Har absolutt ingen erfaring med import... :P På forhånd takk :)

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er litt nysgjerrig på hva det vil koste å importere en Nissan 200sx s14(a) fra Tyskland. La oss si at den koster ca 12.500€... Noen som vet sånn omtrentlig hvor mye dette ville kommet på? Eller hvordan man kan finne ut dette? Har absolutt ingen erfaring med import... :P På forhånd takk :)

du tar kjøpsummen og ganger med 1.25 (for å finne prisen inkl. norsk moms på 25%), deretter går du inn på http://www.toll.no/bin/bilavgift og fyller inn vekt, dato for førstegangsregistrering i utlandet, motorvolum og effekt (som som står oppgitt i vognkortet). Så tar du å legger sammen de 2 tallene så har du totalt kostnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne ut hvilken årsmodell du skal ha først da.. Så vi vet hvor mye bruksfradrag det vil være snakk om.

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider