Gå til innhold

Importering av Bilstereo

Ranger emnet

Olings

Anbefalte innlegg

Jeg lurer mer på om det er firmaer (spesielt i USA) som ikke bruker dyreste fraktløsning som da betyr skyhøy porto. Alle sender jo bare med UPS eller FedEx så blir minst 100 dollar i frakt bare for et høytalersett. Liten vits i når det man er på jakt etter koster nesten det samme som frakten. Hva som er galt med gode gamle USPS skjønner ikke jeg..

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva som er galt med gode gamle USPS skjønner ikke jeg.."

Bestilte nettopp fra Sonicelectronix og da ble den ene pakken sendt med USPS.. Den måten er vell en dyrere måte uten forsikring på innholdet? Mens UPS er med forsikring på pakken?

Fikk en mail av dem ang. det, men jeg svarte at de skulle sende billigst mulig, og da sendte de en av hver. :hvaskjera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
Det er det nok ja, men det er ikkje særlig lurt for dei sjekker av og til opp i det og då er det høge bøter som står for tur.

Det er veldig feil! hvis man skriver at innholdet er verdt f.eks 20$, og de har stikkprøver i tollen på gardermoen og de finner ut av at innholdet er verdt mer enn 20$(dette må isåfall være dokumentert) så sender de bare momsoppkrav i posten eller med varen.. man betaler ikke toll på elektroniske artikler fra utlandet!

Momsen er jo naturligvis 25%!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Car Audio Video - Car Subwoofers - Car Amplifiers and Speakers

Har jeg handlet to ganger fra og jeg fikk alle varene jeg skulle ha, og det var ikke så skyhøyt med frakten syns jeg. Men det lønner seg å kjøpe en del når man først kjøper syns jeg, slik at det blir billigere.

Det du må huske på er:

(varene + frakt) * 1,25 (momsen) = Ferdig importert bilstereo

På sonicelectronix kan du kalkulere frakten på forhånd, og der kan du velge mellom 4 frakt muligheter som regel.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig feil! hvis man skriver at innholdet er verdt f.eks 20$, og de har stikkprøver i tollen på gardermoen og de finner ut av at innholdet er verdt mer enn 20$(dette må isåfall være dokumentert) så sender de bare momsoppkrav i posten eller med varen.. man betaler ikke toll på elektroniske artikler fra utlandet!

Momsen er jo naturligvis 25%!

Nå er det ikke sånn at man bare kan prøve seg med falske fakturaer, blir smekk hvis fakturaen ikke er i samsvar med hva du faktisk har betalt for varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke sånn at man bare kan prøve seg med falske fakturaer, blir smekk hvis fakturaen ikke er i samsvar med hva du faktisk har betalt for varen.

tjah,har fått tilsendt mye pakker fra utland iløpet av de siste årene,flere ganger har jeg fått brev om at jeg må dokumentere med kvittering på hva jeg virkelig har betalt for varen.

mange ganger er ikke denne i samsvar med det som står på pakken,mange som sender skriver ned verdien uten å gi beskjed om det.

uansett ikke blitt no problemer med det,har sendt inn kopi av hva jeg har betalt og så har dem regna mva av det.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider