Gå til innhold

Bilder fra Gatebil

Ranger emnet

Mark1

Anbefalte innlegg

• Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt klart føreren av audien som må ta på seg skylda her!

På ett arrangement som dette, som primært går ut på "show" kjøring og "trening" for oss vanlige bilførere må man ha klare retningslinjer for hvordan kjøring og da spesielt forbikjøring skal foregå. Og det står klart og tydelig i reglementet, forbikjøring skal kun forekomme på rettstrekka. Når man ser at bilen foran ligger brei og man kanskje har sett den gjøre det i ett par foregående svinger samt hvor mange andre man har sett snurre rundt i løpet av dagen, ja da er det idiotisk og dumdristig å kjøre forbi i en sving. Man vet jo så jævli godt at det ofteer unge "kåte" sjåfører ute på banen i biler med mye power, og at en klarer å få en kontra er da slettes ikke uvanlig. At han i cossien kjørte over evne er en annen sak, han burde kanskje vært flagget av, men det som helt klart hadde forebygget dette uhellet er at audien hadde ventet 2 sekunder til med å kjøre forbi.

MIN mening.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt enig i at føreren av Audien må ta noe av skylden. Egentlig spiller det ingen rolle heller. Kjører man på bane under et arrangement som dette så er det med visshet om at det kan gå galt. Derfor bør man ta litt høyde for at andre kan drite seg ut. I racing er det jo slik at man er ansvarlig for sin egen bil uansett hvem som har skylden. Den risikoen er man klar over når man stiller til start. Ting kan skje, og det var vel bare et tidsspørsmål før det smalt på gatebil. Men når det først skulle skje så var det tross alt godt at det ikke ble personskader. En bil er en bil, og den kan alltids repareres...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

dame.jpg

ho hadde definitivt lurt meg en sein lørdagskveld...

og for den saks skyld oxo midt i uka... satan... nice bitch =)

hvorfor så ikke jeg ho da? så kunne jeg vist ho reketråler'n min så hadde saken vært biff =) hehe... neida

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er kjøringen til FSR i finalen

desverre ble ikke den 360'n like fet

men driften gjennom svingen står det respekt av

http://www.puddingvideos.com/bilvideo/fsr_360_drift_2-svcd.mpg

sorry for filmingen min, skal kaste bort folka forran meg nestegang

;)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider