kuhron_razer Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Har koblet glødepluggene til et eget rele og så til manuel bryter..Skal man kun gløde før man startet motoren, eller også under oppstart??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sportyman Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 går ut i frå at det er kun før oppstart du skal gløde. er i vertfall slik når eg starter bilen min. først vrir eg nøkkelen i glødeposisjon, til glødelyset slutter å lyse, så starter eg bilen min. bør vel kanskje lage til noe som kutter strømmen til lys o.l. når du gløder, viss du ikkje har det allerede da. du tapper rimlig mye av batteriet hver gang du gløder/starter. Siter VW Golf 3 1,9 TDI (solgt) Saab 9-3 2.2 TID (solgt) VW Golf 1.8 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Det de færreste er klar over er at de fleste TDKer begynner så smått å forgløde i det man åpner førerdører, tro det eller ei, men er bare å lese i den orginale instruksjonsboka, og hvertfall på min så driver den å ettergløder en stund etter oppstart. Tviler på at den går med full spenning, men noe er det hvertfall. Men går fint å gjøre som du har gjort, vet flere som har gjort det. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Det de færreste er klar over er at de fleste TDKer begynner så smått å forgløde i det man åpner førerdører, tro det eller ei, men er bare å lese i den orginale instruksjonsboka, og hvertfall på min så driver den å ettergløder en stund etter oppstart. Tviler på at den går med full spenning, men noe er det hvertfall.Men går fint å gjøre som du har gjort, vet flere som har gjort det. Når døra åpnes? hehe:) Nå virker ikke min dørlysbryter. Men hvordan finner jeg ut om min og har den funksjonen? Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Når døra åpnes? hehe:) Nå virker ikke min dørlysbryter. Men hvordan finner jeg ut om min og har den funksjonen? Er ikke sikkert hvordan den er koblet, men har lagt merket til at visst jeg åpner døren og setter meg inn så går det en stund så hører jeg et relè som kobler ut og da er den ferdig å forglødet, eit par minutter ca. Samme når jeg har startet bilen så går den en stund til man hører at turtallet merkbart øker og da er den ferdig å ettergløde. Les i instruksjonsboka så ser du der. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Skal den bynne å gløde igjen når motoren bakker seg kald?? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuhron_razer Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Har montert er fjærbelastet bryter som gløder kunn så lenge du holder bryteren inne... Lurer også på en ting til.... Har hatt angel eyes på bilen nå over vinteren..men merker nå at de små pærene rundt rundt som utgjør ringene har blitt mye svakere...ser på pærene og det virker som de er svidd...kommer dette av varmgang eller at de bare er billig pærer?? ..skal prøve å bytte dem og se hva som skjer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Det er forgløding, og ettergløding, det vil si at relèet gløder når du skrur på tenning og lampa tenner, når lampa slukker slutter den ikke nødvendigvis å gløde, men gir signal til deg at det er greit å vri om til start, bilen gløder gjerne ei god beite til og er det skikkelig kaldt kan den faktisk begynne å gløde under kjøring på enkelte biler også. Men jeg veit at det går helt greit med en bryter og kun forgløde 10-15 sekunder ved vanlige temperaturer på TDK, bare sørg for at bryteren og kabler tåler strømmen om du ikke kobler over ett relè. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg