Gå til innhold

DK Golf 1 76' G60

Ranger emnet

flog

Anbefalte innlegg

hejsa.. Så blev det også min tur til at skrive lidt her inde... efter at ha været med på en kigge i et par år...

Bilen er en Golf 1 fra 1976 med G60 motor, chip og 1 bars ladetryk ca. 190hk - gti gearkasse - G60 Bremser hele vejen rundt, ellers bare rigtig grim... bilen er købt og hentet på autotrailer d. 01.03.07 efter at ha set på den d. 28.02.07... men her i de næste par uge skal den bare afmonteres, så jeg kan se om der skal laves rust og andre små ting... men ser det ikke umildbart sådan ud, men der dukker jo nok noget op.... men forventer at den bliver klar til sommer... skulle jo gerne ha den med til diverse træf..

projekt:

Motor:

Portnet Top

Portnet Indsugningsmanifold

anden Knast

afbalanceret krumtap

afbalanceret pjelstænger

lettet svinghjul

G60 gearkasse (kabel)

Sachs kobling

bananmanifold 4-1 måske 4-2-1

komplet supersprint udsødning

forbedring af ledningsnet...

Undervogn

KW Gevind

komplet powerflex

minimun 14" pågrund af Bremser så ved ikke helt endnu...

karos

clean look motorum

sorte stål kofangere

sorte lister

Og bilen ser sådan her ud nu, jeps det er den grønne... den røde er min gamle Rat-racer Gti 8v 81' med 132hk...

x1pIjpkUX-8gH8-MGnEt5ysgxHOiKNNu68Cwy0T4YVrap27OcNHx-qOU_JzA_8rHL3bKbQhlKKSQaXQBZUdoSGo9ZSO2GDsP1NfNrJt7QsMWjY

og nej, det er ikke bilen der er ved at smælte, eller farven der ryger af i vask... men efter at ha brugt godt 1 time på at vaske den, blev jeg enig med mig selv, om at jeg ikke kunne få den ren, så jeg fandt noget korn 800 vandslibe papir og så en polering derefter.. Og ja malingen står lige som ny igen... Altså, det der nu er grønt hehe :)

x1pIjpkUX-8gH8-MGnEt5ysg2psuAxmsDjtdqMy1sQFzJ7oHib_Np44Id5q8w6Qnw9V8eDvbCJEjRSJy1H1qzMpPAGJo1oKtUXHY8cHL7FFprI

x1pIjpkUX-8gH8-MGnEt5ysg0oMe6VP4x4FX5SDtTuLpp3fP4bPEbnJ-t67C9d9-CYevcy431hH-Tr_7y33pHMu-IV8rXYyEC1h55PbTZ3TrNM

Projekt Golf 1 GTI '75 Retro

Winter Ride Golf 1 GTI '81 Rally

Projekt Golf 1 G60 '76 Underdogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen til forumet og Einser delen :D

anden Knast

afbalanceret krumtap

afbalanceret pjelstænger

bananmanifold 4-1 måske 4-2-1

komplet supersprint udsødning

Dere har endel morsomme navn på deler for oss nordmenn.

Prøver en oversettelse:

Kamaksel

Veiv

Råder

grenrør

eksos

Riktig?

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja lidt forskel er der a :) men helt uforståeligt er det noske ikke for mig...

Kamaksel

Veiv

Råder

grenrør

eksos

eneste jeg ikke helt kan tyde er Råder..! hehe

ja det er meget svært at lave biler i danmark med mange HK og større motor...

de vil aldig godkende en VR6 i golf 1 uden der var papir fra Volkevogn på at bilens vægt og bremse evne kan holde til sådan en motor og motor belastning..

men hvis vi henter en bil i udlandet som er godtkendt og vi så bare betaler told afgiften er de lovlige nok lidt mærkeligt system :(

Projekt Golf 1 GTI '75 Retro

Winter Ride Golf 1 GTI '81 Rally

Projekt Golf 1 G60 '76 Underdogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider