Gå til innhold

740 motor ombygging

Ranger emnet


azfriz

Anbefalte innlegg

jeg har en 86 740 tic, med en havarert b230ET i. da jeg er lei av den søppelmotoren tenkte jeg rett og slett på å montere en b230FT fra en 940 eller noe i stedet. fant en b230FT på et huggeri i sverige, den så grei ut, dem skulle ha 10k for den, en 98 mod, som hadde gått 150k.

 

men det jeg lurer på, er hva alt annet jeg trenger for å få dette i gang? må jo ha meg ei girkasse da, står en 4 trinns m. overdrive i den fra før av, kanskje jeg kan bruke den foreløpig.

 

hadde blitt veldig glad om noen kunne gitt meg no tips om hva som må skiftes, å hva kostnadene på dette kommer til å ligge på..

 

Mvh.

 

Are

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Volvo 740 GL(vraket etter kræsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, her har du noen alternativer da.

 

Greit,blokka ville jeg ha brukt fra ft-motoren.

 

Men, jeg hadde flytta over alt det andre fra ET-motoren (inkludert toppen m/kam!), og beholdt ET-sprutet dersom dette fungerer greit nok.

Du må nok da flytte over kamhjulet fra Ft-motoren, og bruke Regreim-kit til 1993mod 940 motor og nyere(runde tagger kontra firkanta på modeller før 1993)

 

Å bygge om fra Motronic (ET-sprut) til LH 2.4 sprut som 940'er har, er nemlig en God del (kjedelig)jobb, og sålenge ET-sprutet er i orden, så funker det jo helt greit.

 

Det er sikkert litt småpjakk du også må føre over (dyser og svinghjulsføler?), men det må du tenke deg til selv.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, takk for tips.. men jeg er egentlig helst ute etter å kjøpe komplett motor med hele dritten! vil ikke ha noe som helst med ET vraket å gjøre! :)

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Volvo 740 GL(vraket etter kræsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men sia du skal ha ft istaden må du nok bytte hjerne og ledningsnett, mykje greiare å bare bruke et-sprutet og det orginale ledningsnettet. jækla kjedli å skifte detta...

forresten er toppen frå et-motoren (531) mykje beire enn den på ft-motoren (530) deretter kan du gjer som -radial skriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår