azfriz Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 jeg har en 86 740 tic, med en havarert b230ET i. da jeg er lei av den søppelmotoren tenkte jeg rett og slett på å montere en b230FT fra en 940 eller noe i stedet. fant en b230FT på et huggeri i sverige, den så grei ut, dem skulle ha 10k for den, en 98 mod, som hadde gått 150k. men det jeg lurer på, er hva alt annet jeg trenger for å få dette i gang? må jo ha meg ei girkasse da, står en 4 trinns m. overdrive i den fra før av, kanskje jeg kan bruke den foreløpig. hadde blitt veldig glad om noen kunne gitt meg no tips om hva som må skiftes, å hva kostnadene på dette kommer til å ligge på.. Mvh. Are Siter Volvo 940 TIC (FK) Volvo 740 TIC Volvo 760 GLE(solgt) Volvo 740 GL(solgt) Volvo 740 GL(vraket etter kræsj) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Vet hvertfall at den girkassa di (m46) holder nok til bruket :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Tja, her har du noen alternativer da. Greit,blokka ville jeg ha brukt fra ft-motoren. Men, jeg hadde flytta over alt det andre fra ET-motoren (inkludert toppen m/kam!), og beholdt ET-sprutet dersom dette fungerer greit nok. Du må nok da flytte over kamhjulet fra Ft-motoren, og bruke Regreim-kit til 1993mod 940 motor og nyere(runde tagger kontra firkanta på modeller før 1993) Å bygge om fra Motronic (ET-sprut) til LH 2.4 sprut som 940'er har, er nemlig en God del (kjedelig)jobb, og sålenge ET-sprutet er i orden, så funker det jo helt greit. Det er sikkert litt småpjakk du også må føre over (dyser og svinghjulsføler?), men det må du tenke deg til selv. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
azfriz Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 hei, takk for tips.. men jeg er egentlig helst ute etter å kjøpe komplett motor med hele dritten! vil ikke ha noe som helst med ET vraket å gjøre! :) Siter Volvo 940 TIC (FK) Volvo 740 TIC Volvo 760 GLE(solgt) Volvo 740 GL(solgt) Volvo 740 GL(vraket etter kræsj) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
__740 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 men sia du skal ha ft istaden må du nok bytte hjerne og ledningsnett, mykje greiare å bare bruke et-sprutet og det orginale ledningsnettet. jækla kjedli å skifte detta... forresten er toppen frå et-motoren (531) mykje beire enn den på ft-motoren (530) deretter kan du gjer som -radial skriver... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
azfriz Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 okey.. sånn å forstå ja :) Siter Volvo 940 TIC (FK) Volvo 740 TIC Volvo 760 GLE(solgt) Volvo 740 GL(solgt) Volvo 740 GL(vraket etter kræsj) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Og en del nyere motorer har og start sperre. Denne kan jo chippes vekk, men litt arbeid i det allikavel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Og en del nyere motorer har og start sperre. Denne kan jo chippes vekk, men litt arbeid i det allikavel. Er vel ikke i motorn sperra sitter..er jo i hjernen"e". Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Ja, men om han da kjøper en 98 motor med alt så er det stor sansynlighet for at det er startsperre i hjerna. :) Iallefall slik jeg mente det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Ja, men om han da kjøper en 98 motor med alt så er det stor sansynlighet for at det er startsperre i hjerna. :) Iallefall slik jeg mente det Men han skulle vel bruke motronic'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Om du leser det som står i tråden var det ett tillegg til det som allerede var skrevet, som en god grunn til å bruke motronic istedefor ft(lh2.4). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 1. kast alt som har med ET å gjøre, behold toppen. 2. sett i en FT motor, bruk ledningsnett fra 740 med B230F 3. bytt over toppen. 4. chip og eksos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.