Gå til innhold

Noen her med 1981 Camaro?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg skal sette på en bakaksel fra en 79 trans am med skivebremser, på min 74 Camaro.

 

Fikk beskjed om på u.s autopart at alt jeg trengte var en regulerbar strupeventil, som jeg monterte på røret til bakbremsene.

Men dette er vel feil? :deng

 

Evt. hva må jeg bestille? Slik jeg vet dette med sikkerhet.

 

Beklager at jeg er offtopic, men dette spørmålet passer bare så bra her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvordan hovedsylinderen er på din bil. Sjekk delenummer på hovebremsesylinder til 79 Trans Am med skiver bak og 74 Camaro. Er de like, trenger du ihvertfall ikke å bytte den.

 

Dersom din hovesylinder Er lik 79 T/A med skiver bak, har du pr idag helt sikkert en fordelingsventil, ellers ville tromlene dine fått altfor høyt trykk. Denne fordelingsventilen bytter du til en beregnet på 79 T/A med skiver bak.

 

Har din bil og 79 T/A med skiver bak forskjellige hovesylindre kan det være at du må bytte din. Sjekk da om forbremsene på din og T/A'en er like. Er det, bruker du bare en hovedsylinder fra samme bil.

 

Noen biler er/var originalt utstyrt med reduseringsventil på bakre krets (Volvo 140 serien, Vlvo Amazon, Mercedes 123 serien m.fl) Sjekk om 79 T/A hadde noe slikt. Hvis den hadde, må du bruke det også.

 

Det finnes aktive samtalforumer på nettet om 2 gen Camaro og T/A. Ikke noe stort problem å finne ut av dette. Sikkert mange andre som har gjort det samme.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, er for tiden maskinlæring i nordsjøen.

Tjener ikke all verden på dette her, så er ute etter at det skal bli noe lunde rimelig.

Trenger ikke vere værst første åra :P

 

Lurte derfor på om det mulig å montere trommelbremsene på T/A akselen min?

Trekke ut stikkakslene og sette på bremseskjolda fra orginalakselen?

Eller er lengden/diameteren eller evt. splinsa på stikkakslene forskjellig fra trommel til skiver?

 

Skal shimse opp T/A akselen, så stikkakselene må løsest uansett.

 

Er ute nå, så jeg har ikke sjangs å prøve dette før etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se, jeg finner ikke noe delenummer på verken masteren eller ventilen.

Så det er litt problematisk på den måten.

 

Og finner delene verken på summit eller jegs.

 

Om noen vil hjelpe meg her er jeg takknemlig.

 

 

Edt. Etter jeg fikk ut fingeren fant jeg både master og reg. ventil på YearOne.

Så det blir vist skiver rundt hele skuta ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravet om gjennomsiktig beholder/synsglass kom ikke før 71 og bør ikke være noe problem på rodden (Men det kan jo seff være greit å ha noen + poeng og gå på)

Jeg ville valgt en hovedsylinder til 4Xskivebil og prøvd. Bremsene blir kansje perfekte som de er. Evnt montert en slik ventil. Kurant og montere og å stille inn og fullt lovlig så lenge den ikke er justerbar fra førerplassen. http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=WIL%2D260%2D8419&N=700+4294918718+115&autoview=sku

På din bil er det jo ikke krav til varsellampe for kretsfeil så du kunne egentlid tradd bremserørene direkte dit de skal uten å bruke noen ventil/forgrening i det hele tatt.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår