Gå til innhold

Info om denne Golf 2'ern?

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Ang Reg Nr: Hvis det er umulig for enkelte å forstå at folk ikke nødvendigvis ønsker å spre all mulig info om bilen sin over land og strand, så greit... Det går sikkert an å bli så tett. Et poeng kom ovenfor: Man ønsker ikke bilen stjålet på bestilling. Et annet: Toll og avgiftsdirektoratet innførte ved årsskiftet 95/96 noe som kalles avgift på effektøkning. Denne avgiften blir belastet alle biler som kommer til norge etter 01.01.1996. Det kan fort dreie seg om 11-1200 kr pr HK. Dvs: Er bilen registrert med 160hk og trimmet til 250, så skylder eieren Staten i overkant av 100tusen kroner. Jeg TIPPER at hvis det blir lagt ut bilder og info om enkelte biler, her som stiller i den kategorien, OG Biltilsynet får snusen i det SÅ SLITER VEDKOMMENDE SOM HAR LAGT UT BILDENE SVÆÆÆÆRT MYE............ Da tror jeg kanskje det er flere som blir avskiltet..... Hvis jeg hadde måttet bla opp 100k fordi en slapp faen ikke gadd å bruke 13 sekunder i paint på å slædde skiltet mitt, så tror jeg han hadde fått seg selv til å forstå at det KANSKJE ikke var så forbannet smart... Det jeg sa var bare: Kanskje det burde vært vurdert å sladde skilter når man legger ut bilder av andres biler..........? Mao, prøvde på en normal måte, men hvem hadde forventet at det skulle bli hørt......?

Og: Jeg tar ikke av skiltene på treff, nei......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg liker den diffuseren bak på denne bilen. Syns ikke den ser like bra ut på en viss kameleonsfarga 2'er, men her så den fin ut... hele bilen var rett og slett herlig!

Hva som er gjort med den? Tja, bakfanger og diffusor samt dobbel eksos fra http://www.tuning.no , monovisker, bad-look list, klare lykter med kors, den er lakkert svart, detalj-lakkert tanklokk, RS-fanger forran, G60-breddere, en form for sideskjørt.... :D

Nei, jeg vet ikke stort mer enn det man ser på bildet...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...

Jeg vet alt sånt som det der.. Men, jeg lurer på ting om bilen, annet enn det som er er å se på bildet.

Og tviler på at de "TDI" gjellene er for at bilen har Diesel Turbo. Det der er luftehull hentet fra Mercedes sine Diesel biler. Trur nok ikke det er Diesel motor. Men, det hadde ikke gjort meg noe om jeg hadde kommet over en Golf som denne med en helt ny TDI motor fra VAG. Da hadde jeg hoppet i taket! :) 1,9TDI 130hk + chip osv..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Ang Reg Nr: Hvis det er umulig for enkelte å forstå at folk ikke nødvendigvis ønsker å spre all mulig info om bilen sin over land og strand, så greit... Det går sikkert an å bli så tett. Et poeng kom ovenfor: Man ønsker ikke bilen stjålet på bestilling. Et annet: Toll og avgiftsdirektoratet innførte ved årsskiftet 95/96 noe som kalles avgift på effektøkning. Denne avgiften blir belastet alle biler som kommer til norge etter 01.01.1996. Det kan fort dreie seg om 11-1200 kr pr HK. Dvs: Er bilen registrert med 160hk og trimmet til 250, så skylder eieren Staten i overkant av 100tusen kroner. Jeg TIPPER at hvis det blir lagt ut bilder og info om enkelte biler, her som stiller i den kategorien, OG Biltilsynet får snusen i det SÅ SLITER VEDKOMMENDE SOM HAR LAGT UT BILDENE SVÆÆÆÆRT MYE............ Da tror jeg kanskje det er flere som blir avskiltet..... Hvis jeg hadde måttet bla opp 100k fordi en slapp faen ikke gadd å bruke 13 sekunder i paint på å slædde skiltet mitt, så tror jeg han hadde fått seg selv til å forstå at det KANSKJE ikke var så forbannet smart... Det jeg sa var bare: Kanskje det burde vært vurdert å sladde skilter når man legger ut bilder av andres biler..........? Mao, prøvde på en normal måte, men hvem hadde forventet at det skulle bli hørt......?

Okey. Som sagt det.. Om eier av bilen er så forbanna redd for å bli "tatt" for det ulovlige han har gjort, eller ikke vil vise fram nr. skilt. så er det like lett for tyvene å dra på treff, plukke seg ut biler, og skrive ned reg. nr... Og la meg si det sånn. OM du Øker HK antallet på bilen din fra 160 til 250... så tviler jeg på at det kommer PRINTET på reg. nr. Hvordan i heeeelvete skal staten finne ut om du har 160 eller 250 hk av ett bilde med reg. nr ditt..

Må være det dummeste jegf har hørt. Og den gangen jeg ser Staten drive å surfe BILFORUMET.NET for å finne ut om bilene er trimma.. da skal jeg bli imponert.'

Og hvis du tenker litt logisk. I juli på rudskogen kom det 17 000 mennesker. HVOR mange tror du hadde med kamera/filmkamera?

Du tror vel ikke at Staten satt i Slaktern å skrev ned nr. skilt å sende deg mangel lapp i posten og full beskjed om at denne bilen skal på båndet ja!!.. tviler

Og hvis de som drar på Gatebil.no for å stille ut bilen sin. Så kan dem ta ned skiltene selv. Hvis du ser selv på Gatebil.no Så ser du at dem sladder ikke skiltene på bilene. Skal nå plutselig dem ta ansvar også nå?.. Det har pågått i mange år nå.. og da burde folk vite selv at Her VIL det bli tatt bilder. Vil jeg ikke vise fram noe informasjon, Så skrur jeg av skiltene

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor du får tallene på 1100-1200 kr pr hk fra.... Regner med det er snakk om en Golf 2 her, og på en 91 modell Golf 2 så utgjør forskjellen i avgifter ca. 30.000 om en har 160 eller 260 hk. Det er først når en snakker om høyere effekt og høyere volum det blir snakk om rundt 1000 kr pr hk.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jeg tror du kunne sladdet rundt 12600 skilter på den tida du brukte på å skrive alt det barnslige fjåset der.

2: Gidder du ikke så gidder du ikke. Det koster jo kalorier.

3: Jeg snakker ikke om EN spesiell bil.

4: En kammerat har nettopp blitt innkalt til teknisk med en 200SX, KUN pga sånne som ikke gidder.

5: Det er selvsagt også andre grunner til at det hadde vært kjempeflott om du giddet å svi av noen sekunder med omtanke: Ref: 100hk effektøkning blir ofte ikke godkjent uten videre....

6:Når noen spør pent (GJORDE VEL DET FØRST??) så er det jæææævlig barnslig å brånekte som en treåring og komme med masse oppkast som ikke hører noen steder hjemme.....

7:Dette blir faen meg for tåpelig, og unødvendig.... Det er liksom om å gjøre å blåse seg opp som en hamster for å slippe å sladde noen bilder, når det i ytterste konsekvens kan være til stor hjelp for andre.

8:Jeg tviler vel og LITT på at biltilsynet surfer forumet..... Men det er det mange idioter som gjør Ref ascona, rdl.... Idioter tar ikke 5øre for å ringe biltilsynet (ELLER POLITIET!!!??!!), og det er nok til at du blir innkalt til effektmåling (OG JAAAAAAA!!!! JEG VEEEEEEEEEEEEEEEEEET DEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!!!!!)

9:Gjør som du vil, og tusen hjertelig takk...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jeg tror du kunne sladdet rundt 12600 skilter på den tida du brukte på å skrive alt det barnslige fjåset der.

2: Gidder du ikke så gidder du ikke. Det koster jo kalorier.

3: Jeg snakker ikke om EN spesiell bil.

4: En kammerat har nettopp blitt innkalt til teknisk med en 200SX, KUN pga sånne som ikke gidder.

5: Det er selvsagt også andre grunner til at det hadde vært kjempeflott om du giddet å svi av noen sekunder med omtanke: Ref: 100hk effektøkning blir ofte ikke godkjent uten videre....

6:Når noen spør pent (GJORDE VEL DET FØRST??) så er det jæææævlig barnslig å brånekte som en treåring og komme med masse oppkast som ikke hører noen steder hjemme.....

7:Dette blir faen meg for tåpelig, og unødvendig.... Det er liksom om å gjøre å blåse seg opp som en hamster for å slippe å sladde noen bilder, når det i ytterste konsekvens kan være til stor hjelp for andre.

8:Jeg tviler vel og LITT på at biltilsynet surfer forumet..... Men det er det mange idioter som gjør Ref ascona, rdl.... Idioter tar ikke 5øre for å ringe biltilsynet (ELLER POLITIET!!!??!!), og det er nok til at du blir innkalt til effektmåling (OG JAAAAAAA!!!! JEG VEEEEEEEEEEEEEEEEEET DEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!!!!!)

9:Gjør som du vil, og tusen hjertelig takk...........

herregud..

Greit nok at du har den meningen.. men du kan ikke skylde på de som tar bilder og legger dem ut. så det er sagt. Tar jeg ett bilde.. så skal ikke vedkommende komme å si, "sladd skiltet". Enten så lar jeg bilde bli der.. ellers så fjerner jeg det-.. så simpelt er det.

Og tenk litt før du snakker ut a.. prøv å vær litt logisk..

Og bare for å si det.. det greiene her som du har sagt.. det synes jeg er værre enn noe av det ascona og rdl har skrevet.

Det er jo så mye våås som du finner på. greit for meg at du ikke skrur av skiltene dine... hvis den er på treff.. kommer jeg til å ta så mye bilder av den.. ikke pga. jeg er dritt sekk.. MEN for jeg digger GOLF... og den golfen din er FET!!... så hvis du kommer på treff og skal vise den frem.. Så skru av skiltene.. ellers er jeg der.. Og jeg legger ut bilder.. Enten om jeg gjør det på bilforum.. eller om jeg legger dem ett annet sted du ikke vet om..

Ellers takk... kan godt ha din mening... men da må du la meg ha min.. og det vil si.. Enten laster jeg opp bilde, med skilt.. ellers kan du BE meg om å sladde.. hvis jeg ikke gidder.. så ikke syt.. da fjerner man det bare.. simpelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. trekker meg ut av denne diskusjonen.. orker ikke mer det der.. du får ikke de som tar bilder til å sladde alle bildene de tar på treff.

Han som tar bilde skal ikke ta ansvar for hva andre gjør.. man skal ta ansvar for seg selv i den saken.(skru av/dekk til skiltene). NOK SAGT

Peace Out!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bottom of the line: Hvorfor kan du ikke sladde......? Er det bare fordi du ikke gidder....? Jeg mener bare at det er JÆVLIG lite å be om...... MEN: Ikke si at jeg ikke BA deg om å sladde... Jeg skrev: "Tips:..............." Hvis noen hadde bedt meg om å sladde deres skilt.... Så hadde jeg SELVSAGT gjort det..... Hadde vel faen ikke laget en FULLSTENDIG LATTERLIG diskusjon.... Særlig ikke hvis det bare var for å være barnslig.... Uansett om du er enig eller uenig i mine argumenter, uansett om de er fullstendig helvettes på jordet og ikke en annen sjel på kloden skulle mene det samme, uansett hva faen som er fakta i diskusjonen og ikke: Jeg spurte/tipset: Hva med å sladde skiltet.....? Og jeg har enda ikke fått et svar på hvorfor du ikke kan gjøre det... Er det ikke nok at andre ønsker det....? Når jeg var 6 og skulle i barnehagen sa mamma: Ta på deg strømpebukse og lue... Jeg svarte: Hvorfor det, jeg vil ikke ha......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Nei.. trekker meg ut av denne diskusjonen.. orker ikke mer det der.. du får ikke de som tar bilder til å sladde alle bildene de tar på treff.

Han som tar bilde skal ikke ta ansvar for hva andre gjør.. man skal ta ansvar for seg selv i den saken.(skru av/dekk til skiltene). NOK SAGT

Peace Out!! :)

Jeg ba ingen om å ta ansvar for hva andre gjør. Jeg sier bare at det er noen som ikke liker at skiltene deres blir vist på internett, sammen med info om bilen. Det er vel ikke så mye å be om. Jeg sa det på en svært vennlig måte, og som et tips. Når folk da begynner å bli sure og skal brånekte å bruke disse sekundene, så blir jeg skikkelig irritert... Er det så fryktelig rart....? Og deretter blir jo andre enda mer hamster......

Lenke til kommentar
Del på andre sider