Gå til innhold

Kontakte Irmscher angående bremsepapirer..?

Ranger emnet

TG opel

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bruke bremser fra en omega 3000 24V på mitt prosjekt. Disse bremsene er, utfra det jeg har skjønt, de samme som sitter på Omega EVO 500 (med 272 hk).

Etter det jeg har skjønt må jeg ha bevis, altså papirer, på at disse bremsene "tåler" det de gjør.. Slik at jeg får godkjent bilen..

Det jeg da lurer på er om noen her på forumet har løst et slik problem før.

Kan jeg få tak i disse papirene i Norge eller må jeg kontakte noen i Tyskland.

Og eventuelt hvem i Tyskland.

Fint om noen med erfaringer i emnet stod fram nå og hjalp meg med hvordan jeg skal gå fram for å få tak i de nødvendige dokumenter...

På forhånd :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var en tråd om noe slikt på OMC forumet, hvor det var snakk om papirer på bremser på Omega 3000 og Evo.. Trådnavnet var noe med karrosseriforsterkninger på Lotus Omega, men er ikke medlem der lenger så jeg får ikke til å sjekke.. :(

Hvis noen hadde fått tak i evt papirer som ble postet der så hadde jeg også blitt glad! :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal bruke orginale omega 3000 bremser og trenger papirer på dem... Har ikke råd til å kjøpe helt bremsekit fra annen leverandør eller produsent..

Mulig jeg forklarte dårlig i første innlegg.

Men det er altså papirer på orginale omega 3000 bremser jeg trenger.

Noen som vet om hvor/hvordan jeg får tak i det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trudde og det. Men etter det jeg har skjønt og lest meg til nå så må jeg kontakte irmscher fordi bremsene sitter på evo 500 4.0 24V og den er det vel irmscher som "laget". Og den sitter det 272 hk i.

Men er det noen som har vært i kontakt med irmscher før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3000 bremser på Evo ja. Irmcher Senator 4.0 24v har også samme bremser.

Lotus har AP-Racing 330mm skiver og 4-stempla kalippere fram og 300mm skiver og 2-stempla kalippere bak!:)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vist du skal montere bremser som er vesentlig sterkere på bilen din, som i tilleg er orginale opel bremser - trenger du da papirer?

For å bekrefte at det er godkjent til biltilsynet! ;) De vil som kjent ha papirer på aalt som har med effektøkning og bremser i den sammenheng! :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess. stemmer. du skjønner det jeg har tenkt er å bygge om en bil fra 2 liter til 3 liter turbo. og hvis jeg da har papirer på omega 3000 bremsene (272 hk + 15%) så kan jeg få godkjent dette med ca 300 hk. Da slipper jeg å kjøpe sånne bremsekit til 20 000 kr.

Klart jeg kan la være å godkjenne det, men det vil jeg ikke. Jeg vil ha det så lovlig som jeg kan få det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider