Volvo_Roger Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Lurer på hva som skjer om man tar ut ledningen til givern til bakakselen bortset fra at speedometer ikke virker.Vil motoren jukse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 ABS-lyset kommer på. Du vil ikke ha ABS fungerende på bakaksel ihverfall. bortsett fra det så skjer det ikkenoe. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Lurer på hva som skjer om man tar ut ledningen til givern til bakakselen bortset fra at speedometer ikke virker.Vil motoren jukse. Motoren vil ikke jukse, jeg har selv kjørt uten speedosignal til LH2.4, men det påstås at bilen går bedre/lavere på tomgang etter akslerasjon med speedogiver tilkoblet. Dette finnes det flere tråder om her. Jeg mistenker også at man mister et bensinspareprogram v/ retardasjon uten speedosignal, og i værste fall mister ekstra bensintilførsel ved akslerasjon. I Volvobøkene står det jo at LH2.4 regulerer etter akslerasjon og retardasjon..... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Motoren vil ikke jukse, jeg har selv kjørt uten speedosignal til LH2.4, men det påstås at bilen går bedre/lavere på tomgang etter akslerasjon med speedogiver tilkoblet. Dette finnes det flere tråder om her. Jeg mistenker også at man mister et bensinspareprogram v/ retardasjon uten speedosignal, og i værste fall mister ekstra bensintilførsel ved akslerasjon. I Volvobøkene står det jo at LH2.4 regulerer etter akslerasjon og retardasjon..... Har en mistanke om at dette kontrolleres av Gasspjeld-potensiometeret..... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 tingen er at på lh2.4 er det ikke noe potensiometer. er kun bryter som gir beskjed når tomgangsregulator skal slå inn/ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 tingen er at på lh2.4 er det ikke noe potensiometer. er kun bryter som gir beskjed når tomgangsregulator skal slå inn/ut er det derfor det er bryter i tps'en? kjekt å vite :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 tps forbinder jeg med det du kalte potensiometer,throtle position sensor. det andre kan vel også kalles tps(akkurat samme bare switch) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg