Gå til innhold

Senking og felger.

Ranger emnet

henrikfinne

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette har med hjulbuene til forskjellige Audi ikke er linjebeine, noe som er litt slitsomt med tanke på senkesettene de selger rundt om. Husker selv da jeg hadde 40/40mm, da var den høyere forran en bak. 60/40mm er optimalt.

Det var det jeg merket på kollega sin A4, og litt på min A3 også... Håpet bare det var original fjærene foran som var litt høyere. Men høres fornuftig ut det du sier...

Da blir f.eks. 60/40 eller justerbart eneste løsning :(

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Hvordan blir bilen høyere hvis diameteren (som brukes til å finne rulleomkrets på hjulet) er lik?

Vi snakker om bakkeklaring right?

Du har jo de 0-5% å gå på. Er en forskjell der;)

Får du din A3 like lav som min, og du har på 19", er du flink:

08032007245.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08032007245.jpg

Ja såklart har du de å gå på, øker du rulleomkrets på hjulet så får du mer bakkeklaring.

Men du lovte meg at det skulle bli høyere med 19" enn 17" du :spin

Da kan jeg love deg at jeg kan få bilen lavere med 19" enn 17" birthday

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Ja såklart har du de å gå på, øker du rulleomkrets på hjulet så får du mer bakkeklaring.

Men du lovte meg at det skulle bli høyere med 19" enn 17" du :spin

Da kan jeg love deg at jeg kan få bilen lavere med 19" enn 17" birthday

Skruer jeg ned 2-3cm til, ligger bilen på bakken, da har jeg jo allerede vunnet? Har nå senket bilen 10cm fremme og 9cm bak ca.:spin

Jeg har 35 i profil på 17", om du så tar 30 i profil så er de større.. Hmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08032007245.jpg

HEHE, er denne lavere enn din ? (ja jeg vet denne er senka mer, det var en spøk ;) )

86_05.jpg

Sålenge du forstår poenget mitt med at 17" og 19" med samme rulleomkrets gir bilen like mye bakkeklaring så er jeg fornøyd.

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir mye høyere med 19". Jeg hadde faktisk det før med 40/40 senk. Derfor gikk jeg ned til 17" og 35 i profil, får bilen mye lavere mot bakken da. Du kan senke bilen mye med 19", og den vil fortsatt være høy. Vil heller anbefale deg da å kjøpe 18" med 225/40 forran og 255/35 bak f.eks. Da med 8" felg forran og 10" bak. Noe ala det jeg har på min A4. Håper dette hjalp litt:)

du skrev... du sier at senking med 19" og bilen er fremdeles høy, og anbefaler da 225/40R18

Hvis jeg hadde byttet ut mine 215/35R19 med 225/40R18 så hadde faktisk rulleomkretsen økt med hele 0.65% og bilen hadde fått mer bakkeklaring ;)

Så moralen her er... Hvis du vil ha bilen høyere eller lavere bil enn det den er nå, så bruker du kalkulatoren og regner ut hva dimensjon du kan ha på dekk. Skal bilen sitte høyre så må du ha noe som har høyere rulleomkrets, lavere så må du ha mindre rulleomkrets. Om du har 17", 18" eller 19" spiller lite rolle for bakkeklaring.

HEI SKÅL!

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Da tok jeg faktisk feil der, og bøyer meg i støvet:) Men ser litt stygt ut med for store felger på noen biler. Til tider er det bedre å anbefale 18" og få gummien til å dekke resten av buen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider