Gå til innhold

Hvilken spiller skal jeg kjøpe?

Ranger emnet

Straydog

Anbefalte innlegg

Hei der.

Har herved funnet ut at det er uaktuelt å vente lenger med å kjøpe cd-spiller. iPod med FM-sender er for dårlig, rett og slett, og nå ønsker jeg meg litt kvalitet. :op:

Jeg tenker på en Alpine CDA-9856R med 3 linjeutganger. Noen som har noe negativt å si om denne? Eller tips til andre spillere i prisklassen jeg bør vurdere?

Trenger også nye høytalere fremme. Her er jeg helt blank. Tips til hva som ligger på rundt 1500 kr? Har hørt mye bra om Focal og Alpine sammen, men hva vet jeg? :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har ingen erfaring med denne spilleren men specs'a så jo grei ut.. kan pirke litt på at preout spenningen var litt lav(2V)

men til prisen er dette helt sikkert ett bra kjøp. Alpine er jo kjent for kvalitet.

ang fronsett anbefaller jeg nok engang focal access :D

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=16005&PHPSESSID=9fbc0968d17d754c9a12c4f415bd3f11

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen erfaring med denne spilleren men specs'a så jo grei ut.. kan pirke litt på at preout spenningen var litt lav(2V)

Hva har spenningen på preout å si i praksis? Er det ikke uansett forsterkeren som tar seg av eventuell sub?

Var det der jeg mente å ha hørt om ja. Dette er fine greier altså? Lydtrykk er ikke noe jeg prioriterer enda, bare det spiller pent. :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har spenningen på preout å si i praksis? Er det ikke uansett forsterkeren som tar seg av eventuell sub?

:)

jo, men forsterkeren skal jo forsterke ett signal. hvis signalet har lav styrke må forsterkeren "jobbe" mer for å få lyden til ett visst punkt, kontra om du hadde hatt 4 eller 5v spenning.

focal'ene spiller pent og høyt. bra elemeter til en fin pris det der

edit: spilleren har også ingen egen sub utgang ser jeg. noen forsterkere liker ikke fulle signaler. men det står i manualen til forsterkeren du skal bruke

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider