Gå til innhold

Bi-xenon

Ranger emnet

240classic

Anbefalte innlegg

jeg spørr her istede for å lage ny tråd jeg..

Jeg har bestilt meg ett h3 xenon kit.

Det skal monteres i linselysa i hovedlysene, som da på min bil er tåkelysene. Lyktene har automatisk høydejustering samt lyktespylere. Jeg ser at linselysa sprer seg ikke samme som reflektoren, de har en markert kant som er slutten på lys spredningen, istede for sånn fade/overgang som i reflektoren.

Får jeg dette godkjent? og vil jeg slippe slik lys "støv" som man kan få med ettermontert xenon?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spørr her istede for å lage ny tråd jeg..

Jeg har bestilt meg ett h3 xenon kit.

Det skal monteres i linselysa i hovedlysene, som da på min bil er tåkelysene. Lyktene har automatisk høydejustering samt lyktespylere. Jeg ser at linselysa sprer seg ikke samme som reflektoren, de har en markert kant som er slutten på lys spredningen, istede for sånn fade/overgang som i reflektoren.

Får jeg dette godkjent? og vil jeg slippe slik lys "støv" som man kan få med ettermontert xenon?

Du får det godkjent om det er slik du framstiller det, og du slipper strølys siden du har projektorer. Men jeg stusser over at du har automatisk høydejustering, er du sikker på det?

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det godkjent om det er slik du framstiller det, og du slipper strølys siden du har projektorer. Men jeg stusser over at du har automatisk høydejustering, er du sikker på det?

Hehe, om bryteren jeg justerer høyden på lyset fra frontlyktene med ikke er automatisk høydejustering av frontlyktene så aner ikke jeg hva slags bryter jeg driver på :)

Så det er projektorer jeg har når lyset har en rett linje som bryter lyset?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om bryteren jeg justerer høyden på lyset fra frontlyktene med ikke er automatisk høydejustering av frontlyktene så aner ikke jeg hva slags bryter jeg driver på :)

Så det er projektorer jeg har når lyset har en rett linje som bryter lyset?

Om du vrir på en bryter og lysa går opp og ned så er det manuellt justerbare frontlys. Når de er automatisk så gjør den det, vel doh, automatisk. No user interaction required. Det er sensorer på akslene og en hjerne som styrer lyset opp og ned etter humper og last i bilen.

Uten det så blir det ikke godkjent, men så lenge du velger en kurant farge (4300 eller 6000 kelvin) og har projektorer så tror jeg du skal slippe trøbbel med EU og onkel blå.

Ang lyskutt:

Halogen:

Halogen%203.jpg

Xenon:

Xenon%203.jpg

Eksemplet på halogen over er på min bil som hadde gode halogen reflektorer og klare glass. På eldre biler der mye av lysretningen bestemmes av utformingen av glasset er det betydelig mer strølys. På slike biler er Xenon er MEGET dårlig idè.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja det er sånn automatisk justering ja, jeg er vant til å justere manuelt på selve lykta på den andre bilen jeg har, så trodde automatisk var når du justerte fra en bryter i bilen.

Lyset fra tåkelyset i hovedlykta sprer seg helt likt som det siste bildet der med xenon lys. Så da vil vel xenon fungere greit i tåkelysene i hovedlykta i tanke på strølys?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider