Gå til innhold

Sentrallås/alarm

Ranger emnet

djaan

Anbefalte innlegg

Etter at jeg bytta låsekassa i førerdøra mi for litt siden så må jeg nå trykke to eller tre ganger på fjernkontrollen for at blinklysa skal indikere at alarmen er på.

Hva kan være galt?

'98 Golf IV

'87 Yamaha FZR 1000 Streetfighter/caferacer prosjekt

'69 VW 1300 m/1600 motor

'68 VW 1300 Baja bug

'65 VW Beach buggy 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer på min bil også innimellom.

Det ble avlest feil på den en gang, og da mente de at det var begge dørlåsene på venstre sida det var no galt med. Dvs de må byttes.

Ikke sikkert det er det i ditt tilfelle, men hos meg resulterer det i at alarmen går støtt og stadig helt uten videre.

Derfor kobla jeg ut min alarm midlertidig, for nye dørlåser er dyrt...

Men alarmen går vel altså ikke hos deg...?

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei alarmen går ikke i hytt og gevær hos meg. Grunnen til at jeg bytta dørlåsen var pga defekt bryter. Bryteren fungerer nå som den skal og det gjør også selve låsen(e).

Men kun som sagt det at jeg må trykke flere ganger før jeg får indikasjon på at alarmen aktiveres.

Tilleggsopplysning: Når jeg låser opp bilen blinker blinklysa uansett om alarmen ble aktivert eller ikke. (da mener jeg at LED lyset i døra ikke blinker)

'98 Golf IV

'87 Yamaha FZR 1000 Streetfighter/caferacer prosjekt

'69 VW 1300 m/1600 motor

'68 VW 1300 Baja bug

'65 VW Beach buggy 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Slik jeg har skjønt det indikerer den rød led'en ved dørlåsen at man ikke kan åpne bilen innenfra. Dvs man kan ikke knuse ruta og dra i håndtaket.

Denne sperra aktiveres normalt når man trykker EN gang på knappen. Blinklysa vil ikke blinke om denne ikke aktiveres på samtlige dører. Jeg må trykke tre ganger før min aktiveres.

Når man låser høres først et klikk når dørlåsene går ned, og deretter ett til rett etterpå. Dette mener jeg er den sperra som aktiveres.

Hører jeg godt etter, så skjer ikke det på venstre bakdøra mi før etter tredje gang jeg trykker. Og først da blinker blinklysa.

Normalt når man trykker to ganger så skrur man av igjen denne sperra. Virker hvertfall sånn på min bil.

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm på min når jeg trykker 2 ganger så aktiveres denne sperra, men det er bare hvis jeg trykker 2 ganger med et lite mellomrom. dersom jeg trykker fort virker det som om den ikke rekker å aktiveres.

Uansett instruksjonboka mi sier at ved to trykk aktiveres den, og vet opplåsning så deaktiveres den. Aktiverer du alarmen og låser opp dørene, men ikke åpner de på 30 sekunder så låser bilen dørene igjen og alarmen aktiveres. dette er for å forhindre at man skal komme borti knappen når man er på vei bort fra bilen;) men når alarmen er aktivert kan man ikke åpne dørene fra utsia heller hvis den ikke er låst opp. broren min åpna døra akkurat når jeg låste bilen en gang så den ene døra ikke ble låst, og når han skulle åpne den igjen (fra utsia) så gikk alarmen, og da ante jeg ikke at det var alarm på bilen en gang;)

Så hadde vært morro å se om den reagerte på andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider