ssmmkk Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Hei, ny på forumet her. Har en 71 volvo 142.. Hatt den lenge og nå kunne jeg tengt meg litt mer hester så lurte på ett oppsett for å få en b-20 med ca 140-150hk skal fungere å kjøre med og helst ikke for dyrt:) har en b20 ekstra som jeg har begynt å plukke på og tengte å "kastebytte" når den var klar..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse-86 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 steg 2 el 3 topp fra kg r-kam grenrør og 2.5" eksos 2 doble 40 el 45 gassere det bør garantere 150++ hk har det oppsettet selv å det virker greit nok i en gammel 140 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssmmkk Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 OK... men er det ett sted det står hva man må ha eller gjøre for å få en steg 2 eller 3 topp da?? lest på kg sidene men blei ikke så klok kanskje... hvor mye man må høvle av og sann liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse-86 Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 mener toppen min er høvla 4-5 mm og portet litt det er 37 eksos og 44 innsugs ventiler. du bør ha doble ventilfjærer også. jeg har ikke det så ventilflyten kommer ved 6000rpm med donle fjærer kan du dra den ca 2000-2500 rpm lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Kjøp komplett topp, eller komplett motor av KG, da slipper du mye problemer! Jeg målte på Steg 4 toppen jeg hadde at den var planet 3,8mm.. Er ikke bare å plane toppen, utforming på forbrenningskammere, kompresjonsforhold og kompresjonsvolum har mye å si på resultat. Dessuten må kanaler stå i forhold til planning og kompresjonsforhold, og størrelse på ventiler. Og derifra igjen må du ha passende grenrør og eksosanlegg og forgassere eller innsprut. Og en kam som er egnet. Ring KG å spør om råd, de kan B20. Ellers så kan du få tak i en B20E topp, som har større innsugningskanaler enn originalt. Volvo K, eller R kamaksel, hardere ventilfjærer, eller doble fjærer. Grenrør og enten 2xSU eller 2x40/45 Webere som er riktig dyset.. Da blir litt mer fart i gamle B20'n i hvertfall:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssmmkk Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Takker for alle svar :) De gulmerka fjærene holder de?eller er det doble som gjelder? Begynt på blokka nå, den ser veldig fin ut, kjøper komplett pakkning og lager sett :) så går vel den en stund til... Jeg har den toppen med de store ventilene er vel 44 og 35. Har innsug til en weber.....holder det??? Har også ett innsug med to suer på hånda,men gasserne bærer preg av å være godt brukt...passer det innsuget på noen andre gassere? Værdt å gi 800kr for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Hei De gulmerka er bedre en de org du har men dobbelt av noe er som regel bedre en enkel.Med mindre det er byttet topp på den og du har en 71 mod så er dine ventiler 42/35. Fra i 72 til 76 så hadde b20 44/35 mm ventiler.Vel et innsug med en stående weber 32/32 eller 32/36 vil hjelpe. men ville heller ha gått for 2 su eller stromberg gassere de passer på de su insuget du har tilbud på til 800.- det er det verdt. har selv 2-3 sett slike og de holder opp imot 160hk Men hvis du vil kjenne stor endringer bare med å få tak i en annen kam, K-kam +su gasser vil gi deg 130 kansje + en etopp då vil du få komp på 10,5. vil tipse deg omå sjekke kjøp og salg delen her på forum .. har masse greier til b20 liggende ... Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg