Gå til innhold

[JPG+MPG] K24/K20-hybrid VS. mild K20A


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

k24vsk20.jpg

we are comparing the same car, same head with different blocks... One was a stock k20a2 [uSDM Acura RSX Type S, red. anm.] with the IPS k2 cams and the other is the k24a built 13.5:1 compression one

 

Begge oppsettene kjører DTR-FAB aka. Six Sigma Racing grenrør og tretommers eksosanlegg fra KTeller. Begge oppsettene er de endelige tallene ferdig mappa. 262 Nm på hjula, N/A, er ikke så verst, men det er jo en 2.4-liter, tross alt. På den annen side, 234 WHP ut av en kamma- og bolt-on-modifisért toliter er jo heller ikke ille. OEM Honda gasspjeld og innsugsmanifoilder ("RBC"-støypverk fra USDM 2006+ Civic Si) bruker de også.

 

Bilen i høyrefila har denne 2.4-literen, hadde før den toliteren dere ser på dynopapiret; kamerabilen har en mildt bygget K24A fra Acura TSX. Denne bilen gikk som beste 11.7 @ 187 km/t med ei sekstifot på 1.68 på original subframe foran (ingen tractionbars) med 50/50-blanda 98- og 110-oktan. 11.9 @ [undisclosed] på blyfri 98.

 

Generell info:

K20A = 86 mm. borring, 86 mm. slag, finnes i mange utførelser fra 160 BHP til 220 BHP i alt fra basemodell Civic'er til DC5-chassis Integra Type R med alt fra økonomi-i-VTEC til fullblåst trelobers DOHC i-VTEC /m cam phasing.

K24A = 87 mm. borring, 99 mm. slag (ja, de sender en motor med nesten 10 centimeter slaglengde forbi 8500 RPM :O), finnes i bla. a. USDM og EDM Accord og CR-V, Honda Element, Acura TSX med flere. Akkurat som K20A'en kommer også disse i mange forskjellige typer og utgaver alt etter ytelse/kostnad, fra 160 (?) til 200 (?) BHP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår