Ford-for-ever Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Go dag! Fikk høre av en bilmekaniker at en billig og enkel måte å hente ut litt mere effekt ut av en lat B230K motor var å sende inn toppen til noen som driver med planing av topplokket. Jeg snakket med et firma i Værdal som skulla ha 500kr + moms å da kunne de plane toppen så mange mm jeg ville.. Men det jeg ikke er sikker på er HVOR mye kan jeg egentlig plane toppen før eventuelt ventilene slår i stemplene? Noen som vet? mvh. kristoffer Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Jeg har ingen tall på den toppen, men hvis du finner ut hvor stort kompresjonsrommet (hvilket er i stemplet hos deg så vidt jeg vet) så kan vi jo regne det ut. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Stemmer det, at kompresjonsrommet er i stempla. Kan vel sikkert ta 1 millimeter. Men tror du blir skuffa over resultatet, det gir ikke noe særlig effekt om du ikke gjør noe mer med motoren. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 er det ikke 631-topp på disse motorene da? Helt flate? Ergo vil det ikke hjelpe noe med planing... bare at kam-tidene blir feil hvis du tar for mye. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Jo stemplene ser ut som lavkomp stempler til en turbomotor. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford-for-ever Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Det er en 631 topp ja... værste toppen man kan få:P Det blir jo mere kompresjon av at jeg plansliper toppen da... det har vel ikke noe å si om forbrenningsrommet er i stemplene? det blir jo mere kompresjon alikevell... Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Det er en 631 topp ja... værste toppen man kan få:PDet blir jo mere kompresjon av at jeg plansliper toppen da... det har vel ikke noe å si om forbrenningsrommet er i stemplene? det blir jo mere kompresjon alikevell... hvordan kan det bli høyere kompresjon av en allerede Flat topp? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford-for-ever Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Er toppen helt flat? eller ikke noe vits i d hele tatt å plane? Skjønner ikke hvorfor bilmekanikeren sa at jeg kunne plane toppen da... Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 nei, det skjønner ikke jeg heller... åpenbart ikke peiling på K-motorer. det eneste du kan ende opp med, er at registeret blir feil liksom. Planing gjør du kun for å få toppen RETT, ikkeno annet på en K-motor. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Du kan jo derimot toppdekke blokka og på den måten få høyere komp hvis det er plass :) Men du vil jo få samme problem med kamtider. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 nei, det skjønner ikke jeg heller... åpenbart ikke peiling på K-motorer. det eneste du kan ende opp med, er at registeret blir feil liksom. Planing gjør du kun for å få toppen RETT, ikkeno annet på en K-motor. Nei da kan dem ikke ha mye peiling på K motoren vertfall .. heh Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Plane toppen kan du gjøre ja,men å frese bort gods som det er snakk om her er ukurant ja. Har du tenkt å flytte opp ventilsetene og shimse evt kappe ventilskaftet da eller? Fres av blokka og stempla istedet om du absolutt skal gjøre noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-TIC Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 om du planer ned toppen må du legge på en annen topppakning. for da og senke kompen på den ellers så tar stempla dine nattan.. gjorde dette på min K motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Bytt kam heller :) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.