Gå til innhold

VW Caravelle turbodiesel

Ranger emnet

v740

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg er med i en gjeng som skal kjøpe russebil nå... Har sett på en caravelle turbo diesel, men har hørt noe dårlig om denne motoren. At det er tatt ut for mye effekt av den? er vel 80 hk om jeg ikke husker feil. Noen som har erfaringer med denne motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Eneste jeg vet er at hvis det er 4 gir så er den lavt giret så den bruker mye diesel ved kjøring over 90 km/t. Men motorene er ganske slitesterke å må nesten skytes for å avlives...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg vet er at hvis det er 4 gir så er den lavt giret så den bruker mye diesel ved kjøring over 90 km/t. Men motorene er ganske slitesterke å må nesten skytes for å avlives...

Ville uansett ikke kjørt den russebilen i noe særlig over 90 km/t. En russebil er som regel ikke den rette bilen å teste toppfart på. Dette fører ofte til ulykker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme bilen som russebil. Den hadde gått over 280 000km, skal sies den fikk en motoroverhaling ved 220 da. Men motoren holdt den. En liten oljelekkasje vi ikke vet hvor kom fra, og noen glødeplugger som måtte byttes, ellers virket den helt fantastisk. Brukte lite diesel også. Som _240_turbo_ sier, den er lavt giret, men vi fikk den faktisk opp i 115-120. Men den er lagt fra noen racer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville uansett ikke kjørt den russebilen i noe særlig over 90 km/t. En russebil er som regel ikke den rette bilen å teste toppfart på. Dette fører ofte til ulykker..

Det er ikke snakk om å teste topp fart men det kan jo være greit å ha en bil som i alle fall kjøre i fartsgrensa uten at dieselforbruket fyker i været... alacocaina

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider