Gå til innhold

B23at i -71 142

Ranger emnet


MazGTR

Anbefalte innlegg

Heisann har en -71 142på gang og en B23AT stående i garasjen, veit at dette er gjort før men ikke hvordan man gjør det.

Det jeg lurer på er hvilken bunnpanne og eventuelt oljepumpe man bruker hvis den må rettstilles.

Motorfester? Går M46 eller M45 i tunnelen uten problem?

Mellomaksel?

Er det plass til original eksosmanifold m turbo?

 

Takker for eventuelle svar

-92 Mazda 323 GT-R

-83 BMW 523i

x84 Volvo 244 TIC (R.I.P)

x86 Volvo 245 2,5

x78 Ford Escort Rs2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann har en -71 142på gang og en B23AT stående i garasjen, veit at dette er gjort før men ikke hvordan man gjør det.

Det jeg lurer på er hvilken bunnpanne og eventuelt oljepumpe man bruker hvis den må rettstilles.

Motorfester? Går M46 eller M45 i tunnelen uten problem?

Mellomaksel?

Er det plass til original eksosmanifold m turbo?

 

Takker for eventuelle svar

 

 

Du må sveise om bunnpanna di evt. lage til en blanding mellom b20\b21,b23,b230. Du må bruke b20 olje pumpe.

 

Gir kassene går ikke nedi i og med at du har "langstang tunnelen" nå, men du kan ta i fra en 140 nyere en 72 mod. eller ta i fra 240 eller evt. sveise en selv!

 

Usikker på om det er plass til org. turbo manifold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann har en -71 142på gang og en B23AT stående i garasjen, veit at dette er gjort før men ikke hvordan man gjør det.

Det jeg lurer på er hvilken bunnpanne og eventuelt oljepumpe man bruker hvis den må rettstilles.

Motorfester? Går M46 eller M45 i tunnelen uten problem?

Mellomaksel?

Er det plass til original eksosmanifold m turbo?

 

Takker for eventuelle svar

 

skal du rettstille den kan du bruke B20 bunnpanne å oljepumpe. å du kan bruke M40 kasse skal du ha M45 el M46 må du ha annet clutch hus.men ved å rettstille motoren går gasseren i bremse kraftforsterkeren å det er plass til eksos manifoilen men ikke turbo`n.. motor fester kan du jo lage selv.

"Old Volvo`s never die`s, they only go faster"

 

Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++

Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du rettstille den kan du bruke B20 bunnpanne å oljepumpe. å du kan bruke M40 kasse skal du ha M45 el M46 må du ha annet clutch hus.men ved å rettstille motoren går gasseren i bremse kraftforsterkeren å det er plass til eksos manifoilen men ikke turbo`n.. motor fester kan du jo lage selv.

 

Han skule skifte til anna kasse sa han...

 

Men det klurtsh huset du prater på satt i 76-78mod 200 med b20 å m46?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skule skifte til anna kasse sa han...

 

Men det klurtsh huset du prater på satt i 76-78mod 200 med b20 å m46?

 

ja men sa hvordan det kunne gjøres da. det clutch huset sitter i 75 mod 240 med B20

 

ps: vanskelig å få tak i

"Old Volvo`s never die`s, they only go faster"

 

Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++

Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår