Gå til innhold

Hvor store elementer får plass i dørene forran på en 240 uten å måtte lage nye hull?

Ranger emnet

Straydog

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte først no halvveis dårlig 6x9 bak, og 4" foran, kun drevet av spiller.. greit lydbilde, men ikke tilstrekkelig kvalitet og styrke.

Nå har jeg Clarion mp3/cd/radio/usb spiller,

1mm rustfri stålplater lakkert svart som jeg har satt foran hullene i dørene,

6x9" Infinity høytalere bak (spiller utrolig bra!)

JBL gto jubileumsmodell 4 kanals forsterker

og en gammal Kicker 10" kasse,

som jeg har plassert rett bak baksetet, elementet peker forover, og tilstrekkelig stort "luftehull" mellom 6x9'erne..

Forsterkeren er skrudd fast på baksiden av kassa, og vender mot meg når jeg åpner.

God plass til ditt og datt i bagasjen =)

Spiller bra nok =)

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4" Kicker Impulse har jeg. Samt en Kicker CompVR12" i bagasjen..

Jeg er veldig gla i Rockford, bare før det ble så mye "serieproduksjon". Var bedre for noen år siden, da de hadde Power HX2 osv. Men men. Kicker er god kvalitet, tror jeg skal ha det en god stund framover. :)

EDIT: Syns det holder med de 4"erne jeg.. Kunne tenkt meg 6x9 eller 6.5" i hattehylla, men jeg trenger det ikke. Kanskje litt større i dørene forran bare, men det er mer enn nok lyd fra ett 4" sett.. (Lenge siden jeg var "oppdatert" på anleggsfronten, men er det normalt at det er en lampe i delefilteret som tar bort skadelige frekvenser for høyttallerne? Den lyser hvis jeg spiller for høyt, i takt med bassen.. :) Er en til bass/mellomtone, samt en til diskant om jeg ikke husker feil. )

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Lenge siden jeg var "oppdatert" på anleggsfronten, men er det normalt at det er en lampe i delefilteret som tar bort skadelige frekvenser for høyttallerne? Den lyser hvis jeg spiller for høyt, i takt med bassen.. :) Er en til bass/mellomtone, samt en til diskant om jeg ikke husker feil. )

Det er enn kondensator og en spole i delefilteret (blant annet). spolen filtrerer bort diskant til mellomtone og bass, og kondensator tar bort bassen til diskantene...viss det var det du tenkte på..?

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider