Gå til innhold

b230a med ettermontert turbo

Ranger emnet

Merce300

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 740 med en b230at motor, klarte å ta topp pakningen, så lurte på hvilket moment jeg skal dra etter på toppen når ny er satt inn... Noen som har tanker omkring planing av toppen eller skal jeg droppe dette, da det blir mer kompresjon på en motor som allerede har for mye komp.??

Noen som skjønner?

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en 740 med en b230at motor, klarte å ta topp pakningen, så lurte på hvilket moment jeg skal dra etter på toppen når ny er satt inn... Noen som har tanker omkring planing av toppen eller skal jeg droppe dette, da det blir mer kompresjon på en motor som allerede har for mye komp.??

Noen som skjønner?

Først 20nm, så 60nm, også 90grader

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke dumt å plane toppen, er veeldig lite som taes av, men evt skeivheter rettes jo.. før i tiden når folk ettermonterte turbo på volvoene, var det luretriks å legge på 2 topppakninger. jeg tror jeg ville snakkt med noen som har vært borti dette og hørt åssen pakning du bør bruke. evt du kan høre md noen hos din lokale volvo sjappe, finn noen gamle, de har mest sansynelig vært borti dette før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først 20nm, så 90nm, også 90grader

Har nå hørt at slutt momentet er 60nm + 90grader. det har jeg brukt på en turbomotor å en 230f..

Men det skiller kansje ikke så veldig mye? hmm..

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. absolutt. sikkert endel som har disse motorene i 740 å, men poenget var at de er nok noe mer vanlig i en 240 enn en 740 er jeg redd.....

er nok bare sånn det er desverre.. har du fått ut mye hk utav din at da? ca?

ja er vel det, har ikkje peiling. Min er ikkje i gang endå

2006 nissan navara

1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider