Gå til innhold

Custom innsug i rustfritt istedefor aluminium?

Ranger emnet


opel freak

Anbefalte innlegg

...noengang sett hva som kan skje med et 4mm tykt innsug hvis triggerskiva/sensoren løsner og det tenner litt i hytt og gevær..? Ikke bare "talentløse mappere" som får de til å blåse...

 

Nå snakka ikke jeg om hvis det skjedde noe mekanisk feil, men om han som sitter bak spakene gjør noe feil...

Har sett at det kan skje mer enn bare et innsug som fyker når noe sånt skjer for å si de sånn..! Hehe =)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg lurer på om at ikke rustfritt sprekker om du bruker ei verkstedpresse for presse frem kon.

 

Jeg skal lage meg innsug nå og prøver og tilegne meg litt info på området men når dere krangeler om forsterkning og fullradietrakter så skjønner ikke jeg en PØKK :p

 

slik jeg forsto det at har man ingen skarpe vinkler i innsuget trenger man ikke fullradie?

har man vinkler som f.eks et innsug som er satt sammen av plater trenger man fullradie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på om at ikke rustfritt sprekker om du bruker ei verkstedpresse for presse frem kon.
Juks. Skjær en splitt i en rett rørbit,trykk den ut i en kon og sveis igjen splittene. Litt jobb,men blir helt greit.

 

Jeg skal lage meg innsug nå og prøver og tilegne meg litt info på området men når dere krangeler om forsterkning og fullradietrakter så skjønner ikke jeg en PØKK :p

 

slik jeg forsto det at har man ingen skarpe vinkler i innsuget trenger man ikke fullradie?

har man vinkler som f.eks et innsug som er satt sammen av plater trenger man fullradie?

Ei tykk plate med frest trakt i er best sett fra et flow-synspunkt. Hvis runnerene skal være lengre enn til plata,så funker fullradie trakter en liten tanke bedre enn "bare ei trakt" men forskjellen er ikke stor...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alu må man vel varme for og få få det til men hva skjer når du varmer rustfritt får å så presse?

 

I alle fall slitsomt å få till fullradie med rustfritt.

Fullradie er oppskrytt også...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår