Gå til innhold

Sån endte gatebil for meg

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

På vei fra Oslo til Moss for og hente fruen.

Plutselig høres et pling og et meget svakt dunk samt lyden av noe som spratt under bilen.

Jeg stuser litt setter bilen i fri og følger olje trykk vann temp etc...

Så etter litt stiger tempen til tross for at jeg triller i 80km/t og går på tomgang i fri.

Hmmmm her er no rart kommer meg ut av tunnelen detta skjedde inni, svinger av E6 er sef ikke no sted og stoppe inni eller rett etter.

Får slengt bilen av veien inn på et sperrefelt ettersom temp nå er 110 Grader = koker heftig.

Åpner panseret og får et syn jeg ikke liker, reimhjulet på vannpumpa har rykt (se bildet) boltene og midten av reimhjulet sitter igjen på vannpumpa.

Som følege raster da reimhjulet rett frem og raserer den nye radiatoren spesial bestilt fra USA.

Jeg telte Søndag 13 hull i den nye alu racing radiatoren.

Så står jeg der vantro og tror ikke helt det jeg ser lukker panseret og lager masserr nye !""%¤&/&/( )=)=()(/&%%&¤# uttryk mens jeg håpper opp og ned.

Ser trolig ut som Donald der jeg står og håpper og banner.

Åpner panseret for og se en gang til men nei det har ikke gått bort jeg så riktig så mere banning

Meget oppgitt og deppa står jeg der da på E6 med død bil.

Tar no tlf og de en kjenner med henger de bruker den da det er løp denna helga :((

Så ringer jeg IF joa de har forsikring på slike ras Viking kommer og mot 500 ekstra kjører han meg og bilen til Moss og slipper oss av der.

Så har jeg fjerna reimhjulet osv og motoren er kald så jeg kjører akkurat inn på ferje selv og blir henta av Jørn og Julie i Horten med henger.

STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR takk til Jørn og Julie.

Jaja bilen kom hjem i garasjen og jeg og Julie dro på Rudskogen uten bil :(((((

Resten av det er en annen historie, men si det sån der var det så mye folk at neste år blir vi hjemme.

Se for øvrig vedlagt bilde.

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Kjetil

Så ikke så jævli ut den radiatoren da, du fikser vel glatt denne ?

Neida men de røra i den er tynne som fy og det er 13 hull i den... :(

Prata med en bekjent i stad han driver med radiatorer og sveiser også alu men han sa det samme de er innmari tynne og nesten umulige og sveise i. :(

Men han skulle se på den men gltt blir det desverre ikke.

Jobber med og få priser fra USA på ny med transport ol.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, dette var trist. Se det fra den lyse siden - med bil & motor kan det alltid gå værre. :(

Hadde vært gøy å se bilen i aksjon på banen, men ser jo nå at hvorfor det ikke gikk.

Føler med deg.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Uffda, dette var trist. Se det fra den lyse siden - med bil & motor kan det alltid gå værre. :(

Hadde vært gøy å se bilen i aksjon på banen, men ser jo nå at hvorfor det ikke gikk.

Føler med deg.

Joa ser det sånn jeg også alt annet ser ut til og ha overlevd som topper og toppakninger ol.

Ja synes det jeg og da.

Men jeg fikk kjørt på rudskogen Tirsdags kvelden og Onsdags kvelden da :D :D

Var en og annen i Sportsvogn klubben som vart litt overaska av at Amerikansk kan gå fort det også selv med støpejern forand.

Og et laaaangt ifra ideel bil og bygge på.

Takk for det.

Håper jeg er på veien snart men regner med det tar tid pga at den er bestilt på mål fra Griffin i USA :(

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtr

Får du ikke bare noen til å lage en her i norge?????

Prøvde det i vinter ingen som driver med slikt kun for firmaer i masse prod :(

Så vet noen om noe så si fra.

Eneste jeg fant i norge prisa seg ut.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtr

Har du hørt med radiator service på enskjø???:)

Nei de tror jeg ikke jeg har ringt.

Ringer de nå pronte.

Joa de kunne hjelpe men svese kjøle rør der var nesten umulig.

Så de vill se den så kunne de muligens fikse litt ny.

Men så var det prisen igjen da...

Men de lager også Intercoolere også på mål for dere som vil ha det spesielt.

Radiatorservice AS

Gladengv. 3B

0661 Oslo

Telefon 22 19 39 80

Så takk så mye for tipset.

Skal ned der med den så kunne de ta mål og gi med pris men det tok tid pga sommer ferie og at det var spesialet.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Bare hyggelig å hjelpe, Era. ;)

Alt for venner vet du.

Håper det fikser seg på en grei og økonomisk måte da :)

mvh Jørn.

Takk og husk si fra når jeg kan hjelpe kompis :)

Jo takk i lige måde.

Jeg også detta er ikke billige saker.

men skulle ikke vi ta en guttetur til USA på ferie og shoppe litt sån som damene gjør vettu :D :D :D

Shoppe litt radiator, reimhjul, 6 trinnskasse, drivaksler, diff brems, topper, rullekam, råder, stempel og litt sån div små stæsj :D :D :D

Nei seriøst skal vi ta og sjekke om vi kan få samla ei bestilling med det vi må ha for og få ting i gang igjen?

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

Hva med Radiatorspesialisten (tlf. 72 84 77 30) her oppe i barteland? De blir jeg til stadighet anbefalt...

PS! Møller skal ha nesten 2 1/2 tusen for å erstatte min Gatebil-ødelegger... doh

OZzzt zzzz

Ja de har avdelig i Oslo skal ned til de med den og få pris på bytte av register eller ny få se hva som er billigst.

Uff da ikke bra.

Får sjekke om neon kan lage no rør til deg da så du kan kople opp med no slange overgnager.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

men skulle ikke vi ta en guttetur til USA på ferie og shoppe litt sån som damene gjør vettu :D :D :D

Jepp! Jeg er med! Til USA for å shoppe litt damer... eh nei :) Men jeg er med allikevel jeg! :D

Originally posted by Era

Får sjekke om neon kan lage no rør til deg da så du kan kople opp med no slange overgnager.

Uæhh! Fali! Neonrør med slangeovergnager :P

Må vel gå for noe sånt ja Era. Visst koster det å holde på med denna bilinteressen...

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider