Gå til innhold

Dobbelt frontsett

Ranger emnet


Flash

Anbefalte innlegg

Eg lurer på å bruke dobbelt frontsett i bilen min. Er det då best å bruke en 4 kanals forsterker og ha et sett på front og et på rear på forsterkaren, så eg kan justera lyden individuelt? Då lurer eg på Dynabel Bf 0804. Eller er det bedre å bruke en kraftigere 2 kanals forsterker og koble begge setta sammen? Då vil eg ha Dynabel Bf 1702.

 

Frontsettet veit eg ikkje ka eg skal ha endå. Ikkje noe voldsomme greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To midbasser er greit, men jeg ville vel ikke puttet inn to diskanter. Jeg har hvertfall aldri hatt behovet for mer diskant. :D

 

Er det bare til å koble på en ny midbass på samme delefilteret?

Vil ikkje motstanden bli feil då? At delefilteret ikkje funke som det skal, siden midbassen blir parallell koblet og vil få en an motstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir feil deling ved å koble på en ekstra midbass. Er ikke så masse å velge i med doble midbasser men jeg fant dette fra helix som ikke koster allverden:

 

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15049&PHPSESSID=104ecc1af2016e0b68aa51eaefe2dd4a

 

Det er 2 ohm så du bør ha en bra forsterker på dette som ikke låter for hardt i 2 ohm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer på å bruke dobbelt frontsett i bilen min. Er det då best å bruke en 4 kanals forsterker og ha et sett på front og et på rear på forsterkaren, så eg kan justera lyden individuelt? Då lurer eg på Dynabel Bf 0804. Eller er det bedre å bruke en kraftigere 2 kanals forsterker og koble begge setta sammen? Då vil eg ha Dynabel Bf 1702.

 

Frontsettet veit eg ikkje ka eg skal ha endå. Ikkje noe voldsomme greier.

 

Hvis du vil ha mere trykk fra frontsettet, er det beste å sette inn et større frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår