Gå til innhold

Frontsett Vectra

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

er det noen her som har skikkelig greie på anlegg? Har koblet opp frontsettet nå, men syns ikke det ble bra i det hele tatt. diskantene begynte å vrenge seg og knitre når jeg hadde lyden i midten av lydstyrke. Har sjekket at + og - er rett over alt. har sjekket alle instillinger på spilleren (Highpass filtert, lowpass bass er satt til minus så mye det går alikevell så knitrer det.)

Har en kamerat som har akkurat samme komponentsettet og han er super fornøyd med sitt. Er forresten Sony xplod xs-ht170sn...

Noen som har noen tips til ting å sjekke?

Kjører signalet ut fra spilleren (4x52w) til delefilteret og fra delefilteret til diskant og til høyttaleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kameraten din forsterkar?

Den kan væra at diskantane er sprengt, men det kan og væra at forsterkaren i spilleren er for svak for frontsettet. (virker ikkje som det stemmer i dette tilfellet, men ein veit jo aldri)

Har du muligheit for å bytta diskanter med kameraten din for å testa?

Det er nok sikkert mange som har peiling på bilstereo (ifra Stavanger), som er her på forumet og kan hjelpa, viss du står fast.

PS: Du har vel kobla rett bakpå spiller til delefilteret?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kameraten din forsterkar?

Den kan væra at diskantane er sprengt, men det kan og væra at forsterkaren i spilleren er for svak for frontsettet. (virker ikkje som det stemmer i dette tilfellet, men ein veit jo aldri)

Har du muligheit for å bytta diskanter med kameraten din for å testa?

Det er nok sikkert mange som har peiling på bilstereo (ifra Stavanger), som er her på forumet og kan hjelpa, viss du står fast.

PS: Du har vel kobla rett bakpå spiller til delefilteret?

Tok 1 delefilter, 1 diskant og en høyttaler fra min bil og det samme fra hans og monterte det på anlegget som står i stua og da spilte begge deler klart som dagen. Så utstyret virker som det er i orden..

Spilleren jeg prøvde å kjøre det på er jo en 4x50w så jeg syns egentlig den burde klare å drive dette jeg da men.. prøvde å bytte om i bilene også. men det virket som alt var drit i min bil og bra i hans. men har jo lagt kablene nye og sjekket 100000 ganger at alt er rett koblet..:hvaskjera

Opelfanatikeren: Ja det høres nesten ut som de er sprengt. knitrer å vrenger seg. men di fungerer fint når jeg spilte dem på stueanlegget så de er nok fine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 1 delefilter, 1 diskant og en høyttaler fra min bil og det samme fra hans og monterte det på anlegget som står i stua og da spilte begge deler klart som dagen. Så utstyret virker som det er i orden..

Spilleren jeg prøvde å kjøre det på er jo en 4x50w så jeg syns egentlig den burde klare å drive dette jeg da men.. prøvde å bytte om i bilene også. men det virket som alt var drit i min bil og bra i hans. men har jo lagt kablene nye og sjekket 100000 ganger at alt er rett koblet..:hvaskjera

Opelfanatikeren: Ja det høres nesten ut som de er sprengt. knitrer å vrenger seg. men di fungerer fint når jeg spilte dem på stueanlegget så de er nok fine....

Dette sier vell seg selv..lyden du snakker om er pga for lite effekt, og for lite kontroll. Ha på en forsterker på det, trenger ikke være store saken, men noe med mer effekt og mer kontroll. Effekten i en cd-spiller er ikke på mer enn 4x20wrms som regel, men 4x50w max. Og demp dørene dine med lydmatter, så skal du se midbassen spiller mye bedre også..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier vell seg selv..lyden du snakker om er pga for lite effekt, og for lite kontroll. Ha på en forsterker på det, trenger ikke være store saken, men noe med mer effekt og mer kontroll. Effekten i en cd-spiller er ikke på mer enn 4x20wrms som regel, men 4x50w max. Og demp dørene dine med lydmatter, så skal du se midbassen spiller mye bedre også..

ja fant ut det i går kvell at jeg må kjøre forsterker på dem. stappet dem på forsterkeren jeg bruker til sub å hattehøytalrer å da spilte dem bedre ja. Men forsterkeren jeg allerede har er 4 kanals så lurte på å kjøre alle på denne og kjøpe meg en hissig monoblokk å kjøre suben på siden den er 15"...:ahahahhaha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja fant ut det i går kvell at jeg må kjøre forsterker på dem. stappet dem på forsterkeren jeg bruker til sub å hattehøytalrer å da spilte dem bedre ja. Men forsterkeren jeg allerede har er 4 kanals så lurte på å kjøre alle på denne og kjøpe meg en hissig monoblokk å kjøre suben på siden den er 15"...:ahahahhaha:

men alikevell det jeg syns er litt rart er at kameraten min har akkurat samme komponentsette og kjører det på spilleren sin en jvc med 4x50w utganger og det fungerer som faen der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekten ut av cd-spelar skal du iallefall ikkje stola på!

Der er det mykje tull!

Som T0mmen seie er det vel ikkje meir enn 4x20w (rms) du max kan forventa av ein cd-spelar.

4x50w høyres jo mykje bedre ut enn 4x15w, men 4x15w kan væra kraftigare for det!

Når det gjelder cd-spelara oppgir ofte produsentane heilt ville tal.

Det er litt bedre når det gjelder forsterkara, men det er noken som er heilt på jordet der og!

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsetter litt på denne. har funnet ut at frontsettet er veldig tungdrevet og skal kjøre det på forsterker.

Jeg har i dag en 4 kanals forsterker hvor jeg bruker 2 av utgangene til hattehøyttalerene og di to andre er brokoblet til sub'en.

Lurer litt på hva jeg skal skaffe emg for noe nytt nå. om jeg skal kjøre både hattehøyttalerene og frontsettet på forsterkeren jeg allerede har og prøve å få tak i en hissig monoblokk til sub'en (15")

Eller om jeg bare skal skaffe meg en passe god nok 2-kanals forsterker til frontsettet..

Må kjøpe brukt siden jeg ikke driter penger for tia, så kommer litt an på hva jeg kommer over også, men hadde vært litt greit og vite hva jeg skal lete etter hvis noen vill ha en mening om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke forsterkeren på frontsystemet og sub, til du har litt meir penger. (kobler bakhøgtalerne på spilleren)

Når du har litt meir penger kan du kjøpa ein litt stor 2-kanalsforsterker og brukobla denne (brukes til suben)

Dette er mitt forslag, eg rekner med at andre har andre forslag

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider