ArraKiss Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Ja, jeg har tidligere nevnt at jeg vil oppfylle guttedrømmen denne sommeren og det er ikke lenge igjen så jakten har startet. Håpet er en 00-01--> modell med quattro, helskinn og Xenon. Dog ikke sølvfarget. Ikke lett å finne det rette eksemplaret men lurer på om Tyskland kan være svaret? Alt kommer ann på pris også.. Kanskje jeg må nøye meg med en 99 Fwd... Men er redd for alle barnesykdommende denne har, samt at jeg stadig leser at den ikke er noe særlig på vinterføre!?? (Altså Fwd) Velvel, tips om TT'er i ovennevnte kategori taes imot med takk... samt dere TT eieres egne opplevelser av bilen både på godt og vondt! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Hva slags prisklasse har du tenkt deg da? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1392073 Har hatt TT`n min i et halvt år nå. Kjører med 18" på vinter nå. Problemer på vinterføre? har ikke hatt noe problemer i det hele tatt jeg. Bilen er litt lett i ræva men det er en vanesak. Gikk med tanker om salg. Men får mindre og mindre lyst til å selge når jeg ser på bilen, setter meg inni den, og kjører. Det er noe helt eget så det blir vel neppe salg allikevel med det første ;) Lykke til med jakten. Virker som det er mange som er ute etter TT om dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Hva slags prisklasse har du tenkt deg da?http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1392073 Har hatt TT`n min i et halvt år nå. Kjører med 18" på vinter nå. Problemer på vinterføre? har ikke hatt noe problemer i det hele tatt jeg. Bilen er litt lett i ræva men det er en vanesak. Gikk med tanker om salg. Men får mindre og mindre lyst til å selge når jeg ser på bilen, setter meg inni den, og kjører. Det er noe helt eget så det blir vel neppe salg allikevel med det første ;) Lykke til med jakten. Virker som det er mange som er ute etter TT om dagen. Jepp, sendte deg en mail om den vettu :) Har alltid likt den bilen å det blir ikke bedre av å sitte å surfe gjennom alle de fine variantene som er bygget :) Prisklasse... tja.. opp imot 240 Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Er vell jeg som klaget på at den var dårlig på vinterføre, men på normalt vinterføre fungerer den bra.. Selvfølgelig litt lav til tider, og med 205/55-16 er den forferdelig på slappseføre men det er vell de fleste biler:) Skal sies at jeg har dårlige dekk og.. Men selv om jeg har hatt en del problemer med min så må jeg si som NoLimit at jeg ikke ville solgt. Liker den bedre og bedre jeg og, fantastisk digg bil og kjøre med og fin motor.. Quattro og 225 hk motor hadde selvfølgelig ikke gjort noe det heller:) Ang. xenon lykter så får du det til brukbare priser som ettermonteringssett og:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Er vell jeg som klaget på at den var dårlig på vinterføre, men på normalt vinterføre fungerer den bra.. Selvfølgelig litt lav til tider, og med 205/55-16 er den forferdelig på slappseføre men det er vell de fleste biler:) Skal sies at jeg har dårlige dekk og.. Men selv om jeg har hatt en del problemer med min så må jeg si som NoLimit at jeg ikke ville solgt. Liker den bedre og bedre jeg og, fantastisk digg bil og kjøre med og fin motor.. Quattro og 225 hk motor hadde selvfølgelig ikke gjort noe det heller:) Ang. xenon lykter så får du det til brukbare priser som ettermonteringssett og:) Ang vinterføre så har jeg hørt det flere steder... men men, det er ikke min største bekymring. Joda, vet det finnes ettermonteringssett Xenon, men vil ha det orginalt så jeg slipper noe pes med det... :) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
admirable Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Jeg kjører en 1999 mod, fwd. Kjørt en del tur og mye på snø, ræva kan komme overraskende fort, men dette lærer man seg. Ellers må jeg si at den fungerer perfekt på vinteren, selv om jeg har 225 dekk på 17". Har også senkesett, så eneste jeg savner på de værste snødagene er noen cm høyde under bilen. Men, sånn er det jo med alle senka biler. Når det kommer til "feil/mangler" på disse eldre modellene, så finnes det noen barnesykdommer. Selv har jeg fikset alt "småplukk" med min, og den føles som ny hver dag jeg setter meg i den, både teknisk og kosmetisk. Jeg ville ikke latt alder bekymre meg. Quattro er selvfølgelig allright, men ikke et must. Jeg lever fint uten! Lykke til med kjøp av en morsom bil.. importert tt er helt ok, og trygt å kjøpe. Siter Nå: BMW X5 2001' 3,0iA Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Har lest litt om disse småfeilene som finnes, men er det noe dere TT eiere kan dra frem som eksempler? Er det noen vesentlige og "store" feil som er kostbare å ordne? Greit å være føre var så man slipper overraskelser... Ellers tusen takk for alle synspunkter og tips :) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
admirable Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Er noen tråder om dette, men iallefall noen gjengangere er vel esp, cd spilleren som lever sitt eget liv, instrumentfeil, vinduer som ikke "går opp" etter låsing og lignende. Ville tro de fleste seriøse eiere av en Audi TT har fikset de fleste av disse feilene, jeg har iallefall tatt for meg alt som var behov ved min. Den fremstår som ny! :deng Siter Nå: BMW X5 2001' 3,0iA Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Ja men de feilene som evt. finnes/kommer er greie å ordne opp i? Tenker at et nytt intstrumenthus er ikke billig. Har også hørt at bensinmåleren har en tendens til å ta kvelden på disse modellene!? Fant også en interessant test av TT, der de anbefalte å gå for FWD fordi Quattro ikke ga samme sportsbilfølelse. Ble litt for tung mente de. Så jeg tror ikke jeg skal la alder og Quattro skremme meg lenger :) Så lenge småfeilene er greie å rette opp i.. Har funnet et pent eksemplar faktisk, "desverre" er den sølvfarget, men tenker at med et PPI bodykit så vil den skille seg godt nok ut likevel :) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EIO Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Tenkte å ikke lage noen ny tråd om dette. Men jeg drømmer om å kjøpe meg en TT en dag, kan bli en stund til ennå men... Lurer litt på prestasjonene til den første TT'en, originalt. Både 180Hk utgaven og 225Hk utgaven. Hva gjør de 0 - 100 på også videre. Siter - 02 Audi A4 1.8TQ - 91 BMW 325iA x 91 BMW 318i x Audi A3 1.8 Ambition x Renault Laguna 2,0RT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 180 hk u/quattro gjør 0 - 100 km/t på 7,4 sek. Den med quattro klarer det på 7,9 sek. 225 hk med quattro klarer 6,7 sek. Vist du søker på bil på zett.no så finner du tekniske spesifikasjoner på alle nyere biler:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet April 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Tenkte å ikke lage noen ny tråd om dette. Men jeg drømmer om å kjøpe meg en TT en dag, kan bli en stund til ennå men... Lurer litt på prestasjonene til den første TT'en, originalt. Både 180Hk utgaven og 225Hk utgaven. Hva gjør de 0 - 100 på også videre. Hold på drømmen så blir det virkelighet en dag, sånn som det har blitt for meg. Jeg er knallfornøyd etter 2 ukers eietid, å gleder meg til fortsettelsen. Enorm kjøreglede :) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg