Gå til innhold

Corrado - skal jeg kjøpe?

Ranger emnet


MRGOOK

Anbefalte innlegg

Hallaisen folkens, sitter her som 18-åring (snart 19) og ser etter min første bil. Prisklassen jeg sikter innpå er mellom 30k og 60k. Er ikke en voldsom bilentusiast - teknisk anyway, men er nok en av mange ungdommer så har lyst på en sporty bil litt utenom det vanlige. Har blant annet sett på denne, men er litt skeptisk til Corrado pga. det dårlige ryktet de har på seg.. Bl.a. i tester som denne. Dere som er Corrado-entusiaster kan vel si noe om dette? Har hørt at det egentlig bare er G-laderen som er konfliktskaperen, og har hørt det er noe med at den ikke har egen oljetank? Har også hørt at dette kan unngås ved å ikke grisekjøre den de første 10 minuttene når motoren er kald.. Innspill fra dere proffegutta? Er også veldig skeptisk til den annonsen da han ikke har skrevet noen detaljer om service osv. Men hvis det ikke blir Corrado, blir det trolig Celica på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt som er morro koster penger å ha... Når du først har kjøpt bilen, digger den maks og kompisene dine maser hele tiden om å få sitte på så finner du ut a det er verdt det :)

 

Personlig ville jeg ha spytta i 70-80 lapper i en corrado vr6 i stedet og passa på den som et barn. Vr6 er enda mere morro, og desverre enda dyrere å forsikre :P

 

Det finnes ingen corrado med dårlig rykte, kun med dårlige eiere. Samme med dem som sier at calibra ruster: Hva med opel vectra? Hvorfor ruster ikke en opel vectra i stykker like fort som en calibra når karosseriet er helt likt? Fordi vectraen har eldre eiere som vasker bilen i stedet for å kjøpe momo-matter og effektanlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller kjøpt et G60, er litt av sjarmen med kompressor, meg jeg har det ikke selv da... Har turbo.

 

Ellers vil jeg si dette er gode biler, har ikke hatt mye problemer som ikke lett kan fikes om du er litt teknisk innsikt :) Har forresten hatt 2. stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-60 er jo gøy det, hvis man bare behandler den fint! Corrado er en bil jeg vil anbefale. Kjapp og kul, akkurat som meg :)

 

At g-lader er litt av sjarmen du liksom, Toris, din sviker! :boxers hehe..

AlexTheMan

 

- VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt)

- Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt)

- Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aight gutta, sannsynligvis blir det Corrado på meg :) Har først og fremst sperra øynene mine opp for denne denne.. Første jeg skal gjøre, er vel å spør om han har skiftet registerreim og kompressoren. Så er det ut til banken å få meg lån, før jeg haiker til Bergen og kjører hjem igjen :D

 

EDIT: Jeg har da fått opplyst fra selger at iogmed at den har et komplett servicehefte, har registerreimet og g-laderen blitt skiftet på de vanlige intervallene fram til 149 000 km. G-laderen lader helt normalt sier han. Skal selge denne etter et par mnd fordi han skal ha en guffere bil. Minuset her er vel at den ikke har ABS-bremser. Får opplyst av selger at det er veldig gode bremser som er på, 14 000,- for arbeid og bremser er han blitt påkostet. Han sier det er 280 mm Brembo-bremser foran.

 

Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aight gutta, sannsynligvis blir det Corrado på meg :) Har først og fremst sperra øynene mine opp for denne denne.. Første jeg skal gjøre, er vel å spør om han har skiftet registerreim og kompressoren. Så er det ut til banken å få meg lån, før jeg haiker til Bergen og kjører hjem igjen :D

 

EDIT: Jeg har da fått opplyst fra selger at iogmed at den har et komplett servicehefte, har registerreimet og g-laderen blitt skiftet på de vanlige intervallene fram til 149 000 km. G-laderen lader helt normalt sier han. Skal selge denne etter et par mnd fordi han skal ha en guffere bil. Minuset her er vel at den ikke har ABS-bremser. Får opplyst av selger at det er veldig gode bremser som er på, 14 000,- for arbeid og bremser er han blitt påkostet. Han sier det er 280 mm Brembo-bremser foran.

 

Noen kommentarer?

 

Fint å høre at du går Corrado veien du også;D tror ikke du kommer til å angre :) Ang bremsene, har corrado 280mm orginalt. Men kan hende det er slissede og borrede skiver med 2eller4 stempla kalippere?

1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk

2000 Honda CBR900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg foreløpig 3 alternativer her.. Den billige står her nærme meg i Stavanger, men ikke de andre to. Så jeg kommer nok til å ta en kikk på den billige, men det blir nok ikke den uansett. Etter annonsen å dømme har han nok ikke vedlikeholdt den så veldig bra. Det er litt verre å velge mellom de 2 andre.. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår