Gå til innhold

Corrado - skal jeg kjøpe?

Ranger emnet

MRGOOK

Anbefalte innlegg

Wæææ.. fyller 19 snart, har ikke garasje, ikke alarm på den jeg har i sikte, sikkert rundt 12000 i kjørelengde om, og begynner jeg ikke på 20% bonus da? Uansett, dyrt blir det! Får bare ofre meg og ta noen ekstra vakter på jobben :P

æ e 20 har 30% å æ betale 4000 å noe smådt i åre på min corrado, vist du tar kontakt på pm e d ingen problem at vi kan få te billig forsikring!

bilbelte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

EDIT: Jeg har da fått opplyst fra selger at iogmed at den har et komplett servicehefte, har registerreimet og g-laderen blitt skiftet på de vanlige intervallene fram til 149 000 km. G-laderen lader helt normalt sier han.

Det vil da si at laderen er den orginale som er levert fra fabrikken og aldri byttet/overhalt. Du må da regne med at det er på høy tid å overhale laderen.

Iflg VW var g-laderen vedlikeholdsfri..... heldigvis skjønner vi bedre nå

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er intervallet for å overhale laderen, sånn generelt? Og er overhalinga til Volksport godkjent? (med godkjent mener jeg at om de gjør en bra jobb) Ser de tar 5798,- noen som vet om noen verksteder i Rogalands/Sør-Jæren-området som har bra tilbud?

Søker du litt på forumet her om G-lader og overhalinger finner du nok svar.

Ikke vanlig at verksteder overhaler g-ladere. De her i landet jeg kommer på i farten som tar overhalinger er Volksport, SSTuning, G-tech og meg. Volkswagen bare bytter de, og en ny kostet 26 500,- sist jeg sjekket. Er G-tech og jeg som har holdt på lengst. Søk og du vil finne ;)

Overhalingsintervallet på G-laderen er 50 000-80 000 km avhenging av kjørestil, kjøremønster og reimhjul. Det er dog ikke uvanlig at en orginal pent kjørt g-lader holder litt over 100 000 km på første overhaling

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da sjekket med forsikringen, koster 20800 hvis jeg setter den på meg selv, mens det koster 5400 hvis den står på en av foreldrene mine (inkl. 50 % bonus, delkasko). Har da spurt selgeren om hvor lenge siden i km g-laderen ble overhalt, og om han kunne ta å måle ladetrykket med kjørecomputeren.. Venter på svar.. Imens; vil jeg måtte bytte mye slitedeler og diverse når jeg får bilen og innen det første året i mitt eierskap? Kan jeg forvente det når serviceheftet er komplett? Er dessverre ganske blakk etter kjøpet, så jeg må se om det er økonomisk ansvarlig å kjøpe Corrado..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhe.. sry, kanskje senere på livets lange vei.. har dessverre ikke råd til 14k/året når jeg skal studere.. mulig jeg heller skal ha en celica gti :P

Du kjører vel ikke på med full-kasko? Bare til å kjøre litt fint, og tror nok ikke det er mindre forsikring på en Celica GTI med full-kasko. Er ungdomsbil det oxo!

Jaja, du er velkommen i familien viss du bestemmer deg for Corrado;) Mads

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ombestemte meg idag!! Skal trosse foreldrene mine og kjøre på med en '89 Corrado G60 :D dropper kaskoen og betaler 7,5k i året for delkasko.. Siden du er i Bergen, du har vel ingen mulighet å sjekke bilen for meg? Er så jævla trasig å kjøre opp til Bergen fra Stavanger for først og se på den.. Er egentlig ikke en veldig vill bilekspert heller for den saks skyld. Blir jo min første bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ombestemte meg idag!! Skal trosse foreldrene mine og kjøre på med en '89 Corrado G60 :D dropper kaskoen og betaler 7,5k i året for delkasko.. Siden du er i Bergen, du har vel ingen mulighet å sjekke bilen for meg? Er så jævla trasig å kjøre opp til Bergen fra Stavanger for først og se på den.. Er egentlig ikke en veldig vill bilekspert heller for den saks skyld. Blir jo min første bil :)
hehe dette høres bra ut! 7,5 er IKKE noe å si. Eg betalte 8000 i året på min gamle Chrysler Neon 2.0LE med delkasko:P

Men hvilken Corrado er det snakk om, kan du sende link, så kan vi jo alltids finne en mulighet for at meg og "Asconarace" kan dra å se på den.

Men kan jo sette den inn på NAF test før du kjøper den, er en god forsikring, koster 1800, men der får du vite om alle feil og mangler, og ut i fra det kan du jo prute;)

Mads.

*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe dette høres bra ut! 7,5 er IKKE noe å si. Eg betalte 8000 i året på min gamle Chrysler Neon 2.0LE med delkasko:P

Men hvilken Corrado er det snakk om, kan du sende link, så kan vi jo alltids finne en mulighet for at meg og "Asconarace" kan dra å se på den.

Men kan jo sette den inn på NAF test før du kjøper den, er en god forsikring, koster 1800, men der får du vite om alle feil og mangler, og ut i fra det kan du jo prute

Mads.

Han har nettopp "kjøpt" den men ikke betalt for den, 45k skulle han ha for den. Bilen er i Bergen og kjøperen bor i her i Stavanger.

Og imorgen eller på lørdag så kommer selgeren med bilen til Stavanger og da blir den hans:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapet (Vesta) ville ikke ha den hos dem?!?! Siden det er en så spesiell bil, måtte den ble godkjent av folk 'høyere oppe' i forsikringsselskapet og min gikk altså ikke gjennom.. :( De ville rett og slett ikke ha bilen forsikret hos dem.. Hva faen skal jeg gjøre nå?? Har utsatt kjøpet til helgen, men det kommer en annen og ser på bilen hans idag :( Bilen er forresten her. Noen andre som har opplevd dette? Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapet ville ikke ha den hos dem?!?! Siden det er en så spesiell bil, måtte den ble godkjent av folk 'høyere oppe' i forsikringsselskapet og min gikk altså ikke gjennom.. :( De ville rett og slett ikke ha bilen forsikret hos dem.. Hva faen skal jeg gjøre nå?? Har utsatt kjøpet til helgen, men det kommer en annen og ser på bilen hans idag :( Bilen er forresten her.
No må du ikke få panikk! hehe. Tipper du snakket med Vesta?

Snakk med GJENSIDIGE eller IF. Eg snakket med Gjensidige og de skulle ha 6500 med ansvar/delkasko på meg, eg er 20 i år.

*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider