Gå til innhold

Spesiell 242 med V8.

Ranger emnet


volvo145

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei , ja det stemmer det sto en v8 rover i den , men den var bare problemer med , ble så satt inn en 2,1at motor som nå er byttet ut med denne motoren.

Forklarte meg litt dårlig der.

 

Jeg la egentlig ut denne posten for å fiske litt i hva dette kan vere verdt. har lite erfaring med chevy motorer , men fy f... så morro den var å kjøre , det var derfor jeg måtte ha den.

Satser på å få skilt på den før sommeren.

 

Litt av grunnen til at jeg liker denne så godt er at jeg husker denne fra min rånetid på midten av 90 tallet og trodde den var borte , men nå dukket den plutselig opp igjen :-)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy350/TH350 edelbrock forgasser (helt ny) ny over halt motor , nye veiv lagre og ramme lagre rulle vipper alle pakn nye og stempel ringer , hadde av ene topp dekselet , der så meget bra ut!

Men den har integrert coil i fordeleren , og går litt ujevnt , må nok justere tenningen.

Og så koker den etter at den er stoppet men har fin temp under drift , der er helt ny merchedes diesel radiator av ett eller aent slag, ser iallefall stor ut.

Lekker olje fra peile rør til gear kasse , tror det bare er on o ring nedi der.

Grenrør tar litt borti styre stag , lurer på å bare sette på vanlige exh. manifolder.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy350/TH350 edelbrock forgasser (helt ny) ny over halt motor , nye veiv lagre og ramme lagre rulle vipper alle pakn nye og stempel ringer , hadde av ene topp dekselet , der så meget bra ut!

Men den har integrert coil i fordeleren , og går litt ujevnt , må nok justere tenningen.

Og så koker den etter at den er stoppet men har fin temp under drift , der er helt ny merchedes diesel radiator av ett eller aent slag, ser iallefall stor ut.

Lekker olje fra peile rør til gear kasse , tror det bare er on o ring nedi der.

Grenrør tar litt borti styre stag , lurer på å bare sette på vanlige exh. manifolder.

 

monter 2 el vifter. Så har du fikset kokingen. Sett på Hooker competition headers så er du unna styrestaget.

 

Men rundt 30 kanskje for bilen.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig med dere , men jeg er kansje litt old scool sjøl da hehe.

Synes egentlig den har noen fine detaljer , som den litt diskre breddingen av kanalene.

Den er litt Bertone inspirert der med bakvinduet, litt uvanlig men jeg liker det:-)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støpejernsrør går ikke, det er ikke mulig. Disse passer fint: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=HED%2D68390&N=700+0&autoview=sku jeg prøvde et sett hooker competition headers, men det var ikke plass i min bil...

 

Oljelekkasjen fra påfyllingsrøret er bare en O-ring, ja - svakhet.

 

Integrert coil i fordeleren er standard på Chevy og det er MYE bedre enn standard coil. Den eneste muligheten å virkelig oppgradere er å gå over på MSD-tenning, og det er dyrt!

 

"282" med alt i orden (god teknisk stand og null rust) går for 60-80+ men jeg har også sett dem solgt for 30... Kommer en del anpå selger og MYE anpå selger. Er den godkjent med den motoren?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCE: hei takk for svar og link, den var godkjent med Rover v8 for mange år siden den er ikke godkjent nå men har vert inne og søknad er sendt og alle punktene som ble påpekt er utbedret utenom eksosen .

Er ikke noen her som vil bytte disse grenrørene mot noen sånne som du viste link på?

 

Olje røret på gear kassen , må jeg vel bruke en spesiell o ring på , er veldig trangt der, skal se på det etter hvert når jeg får bilen hjem i garasjen.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår