turbo242 Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 4syl er for menn, 6er er for bifile, 8er er for H.... Ikke for å støte noen altså:D:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Hei , ja det stemmer det sto en v8 rover i den , men den var bare problemer med , ble så satt inn en 2,1at motor som nå er byttet ut med denne motoren. Forklarte meg litt dårlig der. Jeg la egentlig ut denne posten for å fiske litt i hva dette kan vere verdt. har lite erfaring med chevy motorer , men fy f... så morro den var å kjøre , det var derfor jeg måtte ha den. Satser på å få skilt på den før sommeren. Litt av grunnen til at jeg liker denne så godt er at jeg husker denne fra min rånetid på midten av 90 tallet og trodde den var borte , men nå dukket den plutselig opp igjen :-) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Men hva slags motor er jo viktig å vite og evnt hva som er gjort ellers med både bil og motor. Hva slags girkasse er det i den? Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 4syl er for menn, 6er er for bifile, 8er er for H.... Ikke for å støte noen altså:D:D Misunnelsen har knekt mange :thanks Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 hehe v8 som er best ;) lykke til iallefall kommer til og bli en knall bil ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Chevy350/TH350 edelbrock forgasser (helt ny) ny over halt motor , nye veiv lagre og ramme lagre rulle vipper alle pakn nye og stempel ringer , hadde av ene topp dekselet , der så meget bra ut! Men den har integrert coil i fordeleren , og går litt ujevnt , må nok justere tenningen. Og så koker den etter at den er stoppet men har fin temp under drift , der er helt ny merchedes diesel radiator av ett eller aent slag, ser iallefall stor ut. Lekker olje fra peile rør til gear kasse , tror det bare er on o ring nedi der. Grenrør tar litt borti styre stag , lurer på å bare sette på vanlige exh. manifolder. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 hehe v8 som er best ;) lykke til iallefall kommer til og bli en knall bil ;) Takker, lykke til med ditt også. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Fet bil, Volvo og V8 er heeelt riktig ;) Morro å kjøre :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Var jo litt "oldschool" denne da,og det var jo tøft:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Chevy350/TH350 edelbrock forgasser (helt ny) ny over halt motor , nye veiv lagre og ramme lagre rulle vipper alle pakn nye og stempel ringer , hadde av ene topp dekselet , der så meget bra ut!Men den har integrert coil i fordeleren , og går litt ujevnt , må nok justere tenningen. Og så koker den etter at den er stoppet men har fin temp under drift , der er helt ny merchedes diesel radiator av ett eller aent slag, ser iallefall stor ut. Lekker olje fra peile rør til gear kasse , tror det bare er on o ring nedi der. Grenrør tar litt borti styre stag , lurer på å bare sette på vanlige exh. manifolder. monter 2 el vifter. Så har du fikset kokingen. Sett på Hooker competition headers så er du unna styrestaget. Men rundt 30 kanskje for bilen. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 jeg er helt enig med dere , men jeg er kansje litt old scool sjøl da hehe. Synes egentlig den har noen fine detaljer , som den litt diskre breddingen av kanalene. Den er litt Bertone inspirert der med bakvinduet, litt uvanlig men jeg liker det:-) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 støpejernsrør går ikke, det er ikke mulig. Disse passer fint: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=HED%2D68390&N=700+0&autoview=sku jeg prøvde et sett hooker competition headers, men det var ikke plass i min bil... Oljelekkasjen fra påfyllingsrøret er bare en O-ring, ja - svakhet. Integrert coil i fordeleren er standard på Chevy og det er MYE bedre enn standard coil. Den eneste muligheten å virkelig oppgradere er å gå over på MSD-tenning, og det er dyrt! "282" med alt i orden (god teknisk stand og null rust) går for 60-80+ men jeg har også sett dem solgt for 30... Kommer en del anpå selger og MYE anpå selger. Er den godkjent med den motoren? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 HP freak: det er omtrent det jeg skal gi for den. Det er bare en påhengt vite på motor nå. er de dyre de derre headersene? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Dem koster vel ikke all verdens. Men håper du kjøper den og ordner den for er ikke et dumt utgangs punkt. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 VCE: hei takk for svar og link, den var godkjent med Rover v8 for mange år siden den er ikke godkjent nå men har vert inne og søknad er sendt og alle punktene som ble påpekt er utbedret utenom eksosen . Er ikke noen her som vil bytte disse grenrørene mot noen sånne som du viste link på? Olje røret på gear kassen , må jeg vel bruke en spesiell o ring på , er veldig trangt der, skal se på det etter hvert når jeg får bilen hjem i garasjen. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.