Gå til innhold

Spesiell 242 med V8.

Ranger emnet

volvo145

Anbefalte innlegg

Hei , morro med innspill, takk for det :-)

jeg liker bilen godt , og selv om jeg har altid likt volvo med turbo motor var denne så morro å kjøre at jeg synes det var verdt å satse på , men er jo ikke verre enn at hvis jeg blir lei av motoren kan jeg jo bare hive i en turbo motor og selge 8eren :-)

Og om det er gammel teknologi så spiller ikke det noen rolle for meg, hele bilen er jo gammel hehe.

Overasker meg litt hvor ensporede enkelte kan vere når det gjelder at sånn og sånn skal en bil se ut, og sånn og sånn motor må det vere, hvis ikke det er akkurat sånn så er det helt feil.

Jaja hver sin smak ;-)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror at de fleste her inne som ikke vil ha V8 i volvo noengang

har sittet på med eller rattet en skikkelig oppbyggd V8 240.

Har selv skremmt vannet av mange som trodde det "bare" var

lyd og ingen effekt i disse motorene

P.S Har hatt 3 V8 240'er og blir sikkert flere etterhvert :)

83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd

86 Bmw 320 E30 Bruksbilen

83 Volvo 240 Vinterbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver nå med min andre volvo med v8. Blir ikke like skremt denne enda men etterhvert skal jeg nok skremme denne mye og. Å være så enspora at man ikke kan ha andre deler eller ting i bilen bare fordi d ikke er volvo så er man rimelig lost.

Er faen i meg morsomt med mye hk uansett motor.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det at en FT motor med 300 hester ikke er så himla dyrt det heller, nå vet jeg ikke hva en full konvertering på V8 koster, men det er relativt billig med FT.. Og 300 hester i en FT er ikke så altfor kostbart, og heller ikke ustabilt. Bare sånn for å få sagt det. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ft motor koster vel mer enn hva en 350 eller en 305 gjør. Jeg ga 6 tusen for min 305 og sitter med oppskrift som koster meg 10-12 tusen og da har jeg 370 hk i den. Syns det er billig nok iallefall.

Ja, det er ikke dyrt.. Men så kommer girkasse osv da, men det gjelder vel for begge motoralternativene.

Jeg ga forresten 7 for en helt komplett ft med turbo, grenrør osv.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider