volvo145 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Hei , morro med innspill, takk for det :-) jeg liker bilen godt , og selv om jeg har altid likt volvo med turbo motor var denne så morro å kjøre at jeg synes det var verdt å satse på , men er jo ikke verre enn at hvis jeg blir lei av motoren kan jeg jo bare hive i en turbo motor og selge 8eren :-) Og om det er gammel teknologi så spiller ikke det noen rolle for meg, hele bilen er jo gammel hehe. Overasker meg litt hvor ensporede enkelte kan vere når det gjelder at sånn og sånn skal en bil se ut, og sånn og sånn motor må det vere, hvis ikke det er akkurat sånn så er det helt feil. Jaja hver sin smak ;-) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Likte ikke den bakrute saken jeg da...Å volvo kom ikke med v8, så få det ut.. Men, smaken er som baken!:) Faen meg delt i to.. Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Hehe ,ja men er det orginale bakvinuet så fint at det mååå beholdes orginalt, er nå ikke helt enig jeg da :) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Kjære Bruningen... 40-talls teknologi??? Sier du som sverger til SOHC-motor med samme prinsippet som ble brukt før 1910... :D Nei, smak og behag! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Tror at de fleste her inne som ikke vil ha V8 i volvo noengang har sittet på med eller rattet en skikkelig oppbyggd V8 240. Har selv skremmt vannet av mange som trodde det "bare" var lyd og ingen effekt i disse motorene P.S Har hatt 3 V8 240'er og blir sikkert flere etterhvert :) Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Driver nå med min andre volvo med v8. Blir ikke like skremt denne enda men etterhvert skal jeg nok skremme denne mye og. Å være så enspora at man ikke kan ha andre deler eller ting i bilen bare fordi d ikke er volvo så er man rimelig lost. Er faen i meg morsomt med mye hk uansett motor. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 V8 er tøft, 242 er tøft. Hadde jeg hatt vettet i behold, og turt å gått imot strømmen, så hadde jeg droppa turbomotor og heller valgt en kompressormata 8'er.. Det hadde vært no :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 For å ikke snakke om pris og HK da.. Koster jo igenting å lure 300hk ut av en 350 motor, hva koster det i en volvo motor a?? -En halv bondegård... Nei, volvo med V8 er SJEF!! ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Absolutt. Men de som vil ha 300 ustabile volvo hk skal da få lov til d ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 ja, jeg skal ikke hindre dem i det ;) Men jeg skal kjøre i ring rundt dem uansett ;) Hirrrr.... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Hva er det som gjør at de som har smog-V8'er i volvoen på knapt 200 hester føler at de har 300? Kan det ha noe med effektkurve og dreiemoment å gjøre? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Jeg må bare si det at en FT motor med 300 hester ikke er så himla dyrt det heller, nå vet jeg ikke hva en full konvertering på V8 koster, men det er relativt billig med FT.. Og 300 hester i en FT er ikke så altfor kostbart, og heller ikke ustabilt. Bare sånn for å få sagt det. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 En ft motor koster vel mer enn hva en 350 eller en 305 gjør. Jeg ga 6 tusen for min 305 og sitter med oppskrift som koster meg 10-12 tusen og da har jeg 370 hk i den. Syns det er billig nok iallefall. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 En ft motor koster vel mer enn hva en 350 eller en 305 gjør. Jeg ga 6 tusen for min 305 og sitter med oppskrift som koster meg 10-12 tusen og da har jeg 370 hk i den. Syns det er billig nok iallefall. Ja, det er ikke dyrt.. Men så kommer girkasse osv da, men det gjelder vel for begge motoralternativene. Jeg ga forresten 7 for en helt komplett ft med turbo, grenrør osv. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Fikk med en 350 girkasse på prisen til 6 tusen. Pluss alt for å bygge om til v8 i en volvo. Så om 12 tusen er denne likbilen klar med v8 og 370 hk ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg