Gå til innhold

Audi A3: Den store senketråden!

Ranger emnet

Doffen_87

Anbefalte innlegg

Ok de som trenger hjelp med senking... alltid oppgi hva felger som skal på og helst hva inpress. Det gjør det mye lettere å avgjøre om felgene kommer innenfor hjulbuene og hvor mye senk som er mulig uten subbing.

Så til mine erfaringer fra 8P, hvor standard inpress er ET56 som er ganske mye, og gjør at felgene ikke bør være breiere en 8" og ha innpress på ca ET45. Breiere enn dette så vil felgen stikke utfor hjulbuen og subbe hvis man senker mer enn standard s-line dempere.

8x18 ET45 med 225/40R18 og Eibach Sportline 45-50mm ser slik ut og subber bare såvidt, men hvis man filer vekk skruen som holder plastlineren så fikser det problemet.

audi_2.jpg

Min egen bil er 8x19 ET44 med 215/35R19 som er litt smalere enn 225/40 og skaper litt mer strekk. Da slipper jeg forhåpentligvis subbing. Skal supplere med erfaringer når jeg setter på mine Eibach sportline fjærer om noen uker.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at 19" blir for stort for den gamle A3, men det er opp til deg. Ville anbefalt 8x18 ET35 med 225/45R18 som på bildet. Så senker du 35-40mm med eibach/H&R/KW fjærer (1500-2500) eller kjøper KW justerbart (8000-9000).

DSCF0014.jpg

Men jeg synes RS6 felgene passer 8L bedre

stuff090.jpg

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en audi a3 8P 2004 mod ambition. Den er vel senket 20-25mm orginalt. Har orginale 17" men skal få større hjul etterhver, regner med 18" hvis jeg ikke vinner i lotto :) Hvor mye senking ser bra ut på den? Har ikke penger til justerbart senkesett.

Men jeg vil ha litt mer senk for at de skal se enda mer sportslig ut, men fortsatt være kjørbart og uten å koste for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en audi a3 8P 2004 mod ambition. Den er vel senket 20-25mm orginalt. Har orginale 17" men skal få større hjul etterhver, regner med 18" hvis jeg ikke vinner i lotto :) Hvor mye senking ser bra ut på den? Har ikke penger til justerbart senkesett.

Men jeg vil ha litt mer senk for at de skal se enda mer sportslig ut, men fortsatt være kjørbart og uten å koste for mye.

Da bør du jo se på innlegget mitt over om 18" og eibach sportline fjærer med s-line demperene som senker ca 45mm.

Hvis det blir for lavt kan du gå med 35mm eibach/H&R fjører

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

DSCF0014.jpg

Men jeg synes RS6 felgene passer 8L bedre

Har bestillt sånne felger til bilen nå med 225/40/18 dekk. Gleder meg til å få de på bilen! Lurer litt på om det ser greit ut sånn med tanke på de bitte-små bremsene bak, bremsene kan fort virke veldig små med store felger...

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt sånne felger til bilen nå med 225/40/18 dekk. Gleder meg til å få de på bilen! Lurer litt på om det ser greit ut sånn med tanke på de bitte-små bremsene bak, bremsene kan fort virke veldig små med store felger...

Hehe, har bestilt meg de jeg også. 235/35-19. Da får vi se hva som blir fetest da. 18 eller 19. Hvor mye senk har du? Er veldig i tvil hvor mye jeg skal senke bilen. Også en annen ting, noen som har hevet stabstaget når de har senket 45mm. Han som selger Cobra senkesett på Råde sa jeg kanskje måtte gjøre det. Noen som vet?

- Audi A3 1.8T 98' -

Prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja det blir nok hakket fetere med 19 tom og 35 profil ;) litt mer ekstremt.

Forelpig har jeg ikke noe senk på bilen (Studend-budsjett er litt kjipt), sitter å tenker samme som deg, hvor mye? 40mm fra KW kanskje, men hvor mye vil det senke når jeg har ambition understell? I don't know... Får se litt utover våren. Hehe, eneste jeg vet er at jeg kommer til å ta nedi hver gang jeg skal kjøre inn innkjørselen hjemme, tar såvidt nedi nå, skal se å få rettet på det problemet det.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan være det ser bedre ut med 18.. siden det er så liten bil, men tok sjansen på 19 jeg. Hehe. Tror ikke det har så mye å si med det ambition understellet. Har det samme jeg også, senket 20mm standard. Noen her som vet noe om det har noe å si når man skal senke?

Du får parkere utenfor innkjørselen da.. hehe..

- Audi A3 1.8T 98' -

Prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a3`en min er senket 40mm med fjører på org. dempere.

men nå er stabstaget begynt og subbe i drivakselen på høyre side.

noen som vet hvilket stag jeg må kjøpe?

funker det med r32 stag fra golf?

noen bilder jeg har tatt fra en anen tråd, hvor de har byttet på en golf 4:

Bilde002.jpg

Bilde004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider