Gå til innhold

Min Corrado 1,8 16vT :)

Ranger emnet


AsconaRace

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om Corradoen min her også! Men Orker ikke skrive ALT på nytt så kopierer litt fra VACN forumet:)

 

Fredag 24\11-06 tok jeg bussen til bergen hurtigruteterminal og hentet bilen som ble sendt fra Molde og kjørte derfra som stolt eier av min "nye" 1989mod. Vw Corrado G60!

 

Historie: Bilen er bruktimportert fra tyskland og ble førstegangsregistrert i Norge i 1998! Siden har den gått\stått i møre og romsdal, helt til nå! Den har stått uregistrert siden 2003 pga. byggingen av ny motor!

 

Motor: Motor er en 1988 model 1.8gti 16v gått 150.000km ca. nylig ombygd med ny turbo, intercooler, s2 stempler, portet topp og spjel, custom made innsug med trakter og rør i alu! turbosmart just.ladetrykk. g60 digifant hjerne med g60 chip! mer info om turbo og forskjellig kommer.

 

Effekt: Motor er under innkjøring for øyeblikket på rundt 0.3bar. Sies å skulle være rundt 180 ved 0.8bar

 

Gear: Orginal g60 gir, med ny rally clutch

 

Understell: Nye fjærer og dempere, usikker på merke og senking

 

Interiør: Orginalt interiør bortsett fra 2 sparco stoler!

 

Utstyr: 2x El-vindu, El-takluke, El-Speil, Servo, ABS

 

Ting som skal gjøres: Bilen er ikke EU. Godkjent pga. slitte bakbremser, fordelingsventil, endeledd forann, og oppheng på eksosen! Dette er ting som skal taes så snart bilen får plass i garasjen ! Nye dyser, og chip!

 

Ellers er det en liste andre ting jeg kunne tenkt meg, som stadig bygger på seg.

 

IMGP1987.jpg

 

IMGP1991.jpg

 

IMGP1989.jpg

 

IMGP2008.jpg

 

IMGP1997.jpg

 

1238800-bilde6-imag0043.jpg

1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk

2000 Honda CBR900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har nå stått en stund i garasjen. Gjort litt småplukk ettervært som jeg har giddet egentlig :D

 

Det som er gjort og skal gjøres er:

 

*Skrudd ned og Sandblåst, sinklakkert og svartlakket hele understellet

*Skiftet til gulepolybush foringer

*Eibach antiroll-bar kit montert

*Nye bærekuler og endeledd

*Lagt om nye bremserør rundtom

*Lakket eksosanlegg

*malt Dempertårn, nav og spindelbraketter med grå hammerlakk!

*Nesten nye kalippere bak, lakkert rød. med nye skiver og hjullagre

*Montere 4punkt fjærbein stag så snart jeg får det:)

*nye øyeboltfester. dyre:(

1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk

2000 Honda CBR900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mere enn 180hk ved 0.8 bar? Dette er jo nesten hva en 8V med glader har med mindre laderhjul osv...

 

skal eg være ærlig så aner eg ikke kor mye det er:) det gjør vell ingen før man tester ?;) men nye dyser og chip blir kjøpt på neste lønning håper eg. og turbo er god for 300+

 

så tror eg prøver å ligge meg på rundt 250? vil helst ha driftsikkert :)

1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk

2000 Honda CBR900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår