Gå til innhold

Problemer med min fantastiske VR6

Ranger emnet


bjirn

Anbefalte innlegg

Hey, har en 94mod VR6 jeg skal bytte coil på. Og har vel aldri gjort det på den type motor før. Så jeg tenkte jeg sku spørre her før jeg stakk ned, om noen har noen tips, evt bilder av hvordan?

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, d hørtes ikke akkurat bra ut:P har problem med det jeg og men fant det for litt siden. Slangen som går fra toppen på radiatoren til motoren, pakningen inn på motoren der var ødelagt, så når d begynte å bli varm så bobla vannet opp der:P må vel somle meg til å bytte snart så jeg slipper å fylle etter hele tiden

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Da skjedde det... Dynamoreimen røk, og bilen ble litt for varm i samme slengen. Det veltet ut damp fra dashen, rundt speedometeret. Noen som vet hvor lekkasjen kan være? Bilen står fint parkert foreløbig hvertfall.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spm. Dynamoreimen røk hin dagen når jeg var ute og kjørte. Er det noen triks for å få ny på uten å demontere halve motoren? Ser lovlig trangt nedi der.

 

Og.. Samtidig tok varmeapparatregisteret kvelden, og spyttet ut alt jeg hadde av kjølevæske. Mye arbeid å skifte? Må jeg ut med hele dashbordet eller kommer jeg til på andre måter?

 

En midlertidig løsning... Går det ann å koble ut disse to fra torpedoveggen?

kj0leslanger1.JPG

 

Slik at det blir slik liksom:

kj0leslangger2.JPG

 

Eller dreper jeg noe vitalt da?

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det går fint å "tjuvkoble" slik, jeg gjorde det samme da varmeregisteret mitt tok kvelden.

Det er kun tur og retur på vannet til varmeregisteret

Du vil bare få en kald bil.

Når det gjelder å skifte varmeregisteret må du nok demontere hele dashen for å komme til varmeregisteret. Sitter ca. midt i inne ved torpedoveggen.

PS: Ikke bryt ;)

Sprit har aldrig løst noen problemer...men det har faen meg ikke melk gjort heller!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fortsetter denne tråden i god stil jeg :)

 

Jeg fant synderen til at drivreimen røk.

Nå mangler jeg navn og pris på den. Så hvis noen kan fortelle meg hva denne saken heter, hadde jeg vært evig takknemlig!

 

IMG_2277.jpg

 

IMG_2278.jpg

 

IMG_2279.jpg

 

IMG_2280.jpg

 

Den satt forøvrig her:

 

IMG_2274.jpg

 

IMG_2273.jpg

 

IMG_2275.jpg

 

 

Beklager for store bilder osv, men har litt dårlig tid her, så fikk ikke tid til å resize!

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår