Gå til innhold

Merkelige anfall

Ranger emnet

erst

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en fin liten golf med 1.6 EZ motor. Etter at jeg bytta toppaning, registereim, olje, plugger har den begynt å få anfall. Det virker som om den drukner, la meg utdype.

Jeg kjører utover mot Tananger (utenfor Stavanger) rett etter rundkjøring med "123 bensin" begynner anfallet. Jeg lå i rundt 60-70 i fjerdegir (har ikke fler!) så mister jeg kraft. Motorens moment daler, og farten likeså, dog ikke turtallet. Lyden er skikkelig grom og masse "båååp båååp". Jeg legger den ned i andregir, bilen fortsetter å miste kraft. Jeg har nå gasspedalen i bunn og turtallet ligger på rundt 4000rpm. Farten på dette tidspunktet er ca 20km/t. Dette er rett før toppen av broen, og på dette tidspunktet ber jeg til Gud om at jeg skal komme over toppen før bilen dauer. Det gjør jeg! På andre siden hiver jeg inn clutchen, og motoren slukner momentant. Jeg svinger inn på en velplassert bussholdeplass. Jeg åpner panseret, konstanterer at alt er på plass, sjekker alle kabler, slanger, plugger. Alt er ok.. prøver å starte bilen, to forsøk skulle til, men så gikk motoren jevnt og fint!

Hva er galt tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeje.. vatteva.. :P

Ingen som vet altså?.. irriterer meg grensløst.. eller ingen problem egentlig, men.. vet aldri når den stopper liksom.. pleier å være på de verste stedene

EDIT:

Det er sterk bensinlukt.. akkurat som om motoren drukner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det er tenninga di som det er noe feil med. Skjekk fordeler og slikt.

Du får denne 'gromlyden' når du gir gass fordi du ikke har tenning og det blir en slik lyd når du åpner gass spjeldet, som du gjør nå du gir gass.

Samme lyd vil det bli om du slår av tenninga og gir gass mens bilen triller avgårde.

Sjekk tenninga di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider