Gå til innhold

Audi 90 2.3E (89Q) -1990 Starter ikke :(

Ranger emnet

P.S.P

Anbefalte innlegg

Her på torsdag tok jeg sjansen på å kjøre selv om jeg hadde lite bensin så jeg startet ned mot bensin stasjonen og klarte å harke meg til innkjørselen til bensinstasjon.

Fylte opp tanken å satt meg i for å starte å kjøre.. vridde om nøkkelen men det kom bare opp Oljelampen og Parkerings lys i dashbordet ingenting annet..

Motoren dreide ikke rundt engang..

Prøvde med starthjelp men til ingen nytte, den ville absolutt ikke starte.. Ikke en omdreining på motoren engang.

Tenkte jeg skulle prøve å slepe start på den.. det gikk men så kom det opp at det var lite strøm på batteriet så jeg prøvde å holde turtallet høyt men det var ikke så lett midt i byen så den stoppet og der sto jeg helt til jeg ble slept hjem igjen.

Heiv ladder på batteriet over natta, gikk ut neste morgen å så at det var fullt oppladet så vridde om nøkkelen men samme takka..

Oljelampen lyste og begynte å hyle.. slo av og etterfylte olje..

Testet igjen men den ville absolutt ikke reagere..

Så jeg fikk slept den i gang ennå en gang så oljen skulle sirkulere sånn at jeg fikk bort oljelampen..

Kjørte nu rundt omkring i nabolaget for å se om jeg fikk ladet batteriet noe mer for det lyste ennå i dashbordet, hadde så vidt lys i frontlyktene..

Så etter en liten stund bremset jeg ned og stoppet for å se om den klarte å bakke.. det klarte den helt fint så kjørte jeg noen runder til med den for å få motoren varm men så plutselig begynte den å fjuske når jeg ikke klarte å holde turtallet oppe.. (3000+) så da daua den midt på E6 så slepte den hjem igjen..

Så det jeg tror er problemet er at starteren er kaputt.. Men klarer ikke å finne den :( har sett overalt..

Så er det noen glupinger der ute som vet hvor den er plassert ? eller kanskje vet hva som er problemet ? :)

/ Audi 90 2.3E Quattro \

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være en slags startsperre som har slått inn pga at jeg hadde lavt oljetrykk for når jeg vrir om nøkkelen kommer oljelampen opp og det begynner å hyle et sted under sikringsboksen..

Kondens er det ikke for den starter når jeg sleper den i gang men den dauer når jeg ikke klarer å holde turtallet høyt nok..

Får besøk av en fra Alta Motor (Audi & VW) i morgen som skal kike litt på den så kommer tilbake hvis jeg finner ut noe mer..

/ Audi 90 2.3E Quattro \

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider