Gå til innhold

A4, 96 modell... noen formeninger om denne?

Ranger emnet

RuuDpus

Anbefalte innlegg

Kikker litt på en A4, 96model. Den har gått 133.000, med servicehefte, eugodkjent 06, reg.reim skifta for 15.000 km siden... Høres det ut som et greit kjøp til mellom 60 og 70.000? det sitter en 1.8liters motor i den. Bilen ble importert til norge i 1999. med tanke på at den ble importert såpass ny, burde jeg styre unna fordi? Lest en del om "røverhistorier" på tyskimporterte biler...

Den er senka 40/60... Tenker at den kanskje er dødkjørt siden sansynligvis en ungdom har hatt den før? noen formening?

Er forresten ikke klima eller lignende i den.

Takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)?

A:

- Se om bilen har fulgt servicene

- Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4)

- Samme som i punktet over gjelder for forstillingen

- Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle

- På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet

- Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje

- Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.)

- Grenrøret på 1.8T kan sprekke, pass på at det er helt

- Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T

Ellers er ungdomskjørte biler greie de så lenge servicer er oppfølgt, olja er skifta regelmessig.

Den så jo fin ut sånn du forklarte. Klima er grei ting å ha, men jeg har heller ikke det i min bil, dør ikke fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker litt på en A4, 96model. Den har gått 133.000, med servicehefte, eugodkjent 06, reg.reim skifta for 15.000 km siden... Høres det ut som et greit kjøp til mellom 60 og 70.000? det sitter en 1.8liters motor i den. Bilen ble importert til norge i 1999. med tanke på at den ble importert såpass ny, burde jeg styre unna fordi? Lest en del om "røverhistorier" på tyskimporterte biler...

Den er senka 40/60... Tenker at den kanskje er dødkjørt siden sansynligvis en ungdom har hatt den før? noen formening?

Er forresten ikke klima eller lignende i den.

Takk for svar;)

det høres jo helt greit ut..

Selv om den er senket trenger det ikke å være ungdomskjørt. Håper senkinga er 60/40 og ikke 40/60;)

Farge? Se hvordan lakken er.. mye riper i lakken eller er den pen i lakken? Dekk7felger?.. Hengerfeste,Interiør osv osv.. mye man kan ta tak i..

Har du bilder av bilen?

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senkinga trenger ikke bety at det har vært e ungdomsbil hvis den blei senka i tyskland for der er det jo bare deilig for selv gamlinger å ha senk... høres ut som en grei bil... se under forran å se om den har smelt nedi ... er ofte at det er mange flate rør til forskjellige ting på disse bilene hvis de har smelt nedi en del ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider