Mr.mekanikk Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 der har du problem med dinamo 100% sikker på.ta en sjekk,start opp bilen og ta av negativ pol fra batery.hvis motoren stopper da er det bare bekreftet.på dinamoen fins en diode sammen med strømnivå regulatoren.den diode gjør att strøm går en vei(ut til batery og videre)der har du forklaring på tap av strømen.kjenn på dinamo mens batery er tilkoblet,hvis den er varm(dinamo).det tyder på att den greia(dioden)har tatt kvelden. Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 eventuellt bare måle spenningen mellom B+ og D+ på dynamoen, mener det ikke skulle være over 0,5v over de. har du mer er diodebrua ødelagt. har du tatt en belastningstest på batteriet ditt? og målt syrevekten hvis det er mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Har du målt spenningen på batteriet at det faktisk tappes når du får dette "dippet"? Er ikke så enkelt som dårlige batteripoler, eller dårlig/ingen jordforbindelse mellom motor og chassis? Typisk at denne ristes av.. Mål spenningsfallet mellom gods på motor og - på batteriet UNDER BELATNING. Spenninsgfallet øker når strømstyrker øker. Kjør starter og se. Spenninsgfallet skal være lik 0 (null). For å få rettest mulig måling burde du måling mellom gods på motoren, og rett på polen på batteriet. Ikke på klemmen. Da får du ikke med overgangsmotstanden mellom polsko og pol... Dette kan lure deg til å tro at batteriet tappes... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.