Gå til innhold

Min Octavia 1,8 Turbo 20v

Ranger emnet


Ole-mann

Anbefalte innlegg

som sagt.. sett på de originale gitterene!!

 

blir bra med cooler. ALT er bedre en den lille "oppbevaringsboksen for ladetrykk" som sitter gjemt inni der. kan faen ikke kalle den originale driten for intercooler.

 

med større cooler vil du ikke bare få bedre effekt. men bedre moment å en finere kurve..

 

hvor kjøpte du intercooleren? pris?

 

Har drevet endel med bensinmotor og turbo tidligere, og det stemmer at momentkurven blir jevnere og finere med større intercooler.

Jeg har nå en 2004 Octavia 1.9tdi 4x4. Gjelder det samme for momentkurven på disse motorene som på bensinmotorene når man får på en større interccoler?

Noen som vet hvor den orginale sitter på en 1.9tdi?

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Jeg bestillte meg H3 8000k Xenon kit tidligere i uken, blir spennende og se om de dukker opp om ei ukes til eller no,

litt usikkert på om dette blir montert på før de andre tingene, men tror det blir montert når det kommer....

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du må ikke høre på rykter,før du har sett det selv..Og jeg tviler på at den gjorde det..En 1.8 turbo har 240 nm,150 hk orginalt..Dvs den har vel 120 hk på hjula,sånn ca..

En 1.6 sr motor har 105 hk,og sånn ca 150 nm orginalt.Da har den ca 80 hk på hjula..Det er stor forskjell..Og en sånn elektrisk vifte hjelper ikke et fnugg..Men du kan jo prøve da,og spør gjerne noen andre ¨på forumet å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.skrøyt nei..Veit at Ole-Mann også har lyst på en sånn..har mange andre ting jeg kan skryte over jeg,skryter ikke av et rør som ingen ser under bilen.hehe

Og ja,,jeg var ganske så sikker på at du var seriøs ang den vifta ja.Ble sånn små irritert,liker ikke at folk sponser sånn shit..Det passer ikke inn i motor rommet til noen bil,ikke engang Ford eller fiat..Grøss Grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen har ett behov for å skryte, andre ikke.

Bra at du tok det seriøst da, desto mer gøy for meg :D

Men nå er det jo lite nødvendig med en 3" downpipe uten å ha like størrelse på resten av eksosen, og kjenner jeg Ole Martin rett så er han nok ganske fornøyd med hvordan bilen er nå. Må jo huske at han er en familiefar, kan ikke ha bråkete bil da.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,du hadde vel det gøy ja,,hevnen er søt.På neste biltreff,så skal jeg kjøre fra deg,langt ute på et øde sted,og sørge for at du ikke finner veien tilbake,,moooohhhaaaa :)

Over til noe seriøst her,host host.Jeg har jo 2.5 fra cat,og så blir det 3 tommer downpipe.Det holder som faen det..Men herregud,tjener ikke 50 hk på,det gjør ikke..Men da veit jeg iallefall at eksosen er grei nok,for videre bygg av motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår